We make your private label into
a choreography of scents & textures
חדשות ומאמרים

עולם מוצרי הקוסמטיקה מגלגל מיליארדי שקלים בשנה, ונראה כי ענף זה נחשב לחזקים בעולם. עם זאת, על מנת לספק ללקוחות איכות גבוהה ומוצרים אמינים, ישנם סטנדרטים ותקנים המחייבים את היצרנים לעמוד בהם על מנת לקבל תו תקן למוצר.
התקנים והסטנדרטים הקיימים בעולם ייצור תמרוקים נועדו למנוע שיווק מוצרים שאינם איכותיים לצרכנים, שהרי יש צורך בפיקוח, במיוחד כאשר מדובר על מוצרים בהם משתמשים על עור הגוף או הפנים ולעיתים גם על אזורים רגישים בעור. חשוב להבין שמוצר שאינו עומד בתקנים הנדרשים עליהם נפרט בהמשך, יכול לגרום לנזקים לעור, לעיתים נזקים מידיים ולעיתים נזקים לטווח הארוך.
מהו רישוי תמרוקים?
׳רישוי תמרוק׳ הוא תהליך אותו עובר מוצר קוסמטי על מנת לקבל רישיון לצורך שיווק, יבוא, או ייצור תמרוק בישראל. ישנם תמרוקים רגילים המוכרים לנו כמוצר המגיע לשימוש חיצוני על העור שכולנו מכירים כדוגמת קרם ידיים, קרם פנים, בשמים, איפור וכו׳. ישנם מוצרים שהם ייעודיים, כלומר מוצרים שאינם רגילים כמו מוצרים להבהרת העור, מוצרים היפו אלרגניים, חומרים לקשקשים, למניעת הזדקנות, מוצרים המגיעים במגע עם חלל הפה, איברים אינטימיים וכו׳. השוני ביניהם הוא ההליך בקבלת הרישיון. על מנת לקבל רישיון שכזה, יש להגיש בקשה לקבלת רישיון לתמרוק הכולל הגשת מסמכים וטפסים על פי סוג התמרוק. בין היתר, יש לפרט את מטרת השימוש במוצר, החומרים ממנו הוא עשוי ואזהרות שימוש.תנאי ייצור נאותים של ייצור מוצרי קוסמטיקה
מדובר על תקן ISO 22716:2007 קוסמטיקה העוסק בתנאי הייצור של המוצרים בהתאם לדרישות התקן. נציין כי תקן זה הוא אימוץ של התקן הבין-לאומי ISO22716 שאושר כתקן ישראלי. על פי משרד הבריאות, על מוצרים קוסמטיים לעמוד בתקן זה על מנת לקבל רישיון עסק למפעל של תמרוקים. תקן זה נועד להבטיח את איכות מוצרי הקוסמטיקה בישראל, כך שצרכנים ייהנו ממוצרים אמינים ואיכותיים. התקנות של תקן ISO 22716:2007 מתבססות על הרגולציה האירופאית המתקדמת המאשרת כי העבודה במעבדה לייצור המוצרים היא בתנאים נאותים. מעבר לכך, הוא מאשר שאכן המוצר מתאים לתנאים השונים והמוגדרים, על מנת לצמצם תלונות מלקוחות והחזרת מוצרים שאינם תואמים לייעודם. כמו כן, עמידה בתקן תקל על שיווק המוצרים ברחבי העולם ובפרט במדינות הארגון הלאומי (ICCR) הדורשות עמידה בתקן זה.דרישות התקן לשם ייצור תמרוקים
התקן ISO 22716:2007 מפרט מהם התנאים בהם על יצרני תמרוקים לעמוד, כולל תנאי היצור של התמרוקים שעליהם להיות נאותים. בנוסף, התקן בוחן את כל שלבי ייצור המוצר הקוסמטי החל מבחינת חומרי הגלם ממנו המוצר מורכב, את תהליך הייצור של המוצר, האחסון שלו, האריזה ובקרת התהליכים השונים. בנוסף התקן בודק גם את התשתיות הדרושות לצורך ייצור ושינוע המוצר ומבצע מבדק פנימי על מנת לאשר את המוצר.הגשת בקשה לקבלת רישיון תמרוקים
על מנת לקבל רישיון של משרד הבריאות לצורך ייצור מוצרי קוסמטיקה, מלבד הגשת הטפסים והחומרים שעליהם דיברו, יש צורך בהגשת הדברים הבאים:- יש להביא את רשימת המרכיבים ממנו עשוי המוצר הקוסמטי.
- יש להביא דגימה מהמוצר שעבורו מבוקש הרישיון.
- להביא דוגמה למיכל ולתוויות.
- תוצאות בדיקה של המוצר שנערכה במעבדה מוכרת.
- יש לספק מסמכים המוכיחים כי התמרוק מיועד למטרה שלו.
- יש לשלם אגרה.

את החלום לייצר מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל מכירים מקרוב מותגים, רשתות ענק ואף עסקים קטנים המעוניינים לפתח מוצר קוסמטי משלהם. ייתכן והם מכירים את סוגי החומרים הדרושים לצורך פיתוח המוצר שלהם, וייתכן שיש בראשם רעיון מסוים והם מעוניינים להפוך אותו למציאותי.
כאן נכנסות לתמונה מעבדות לפיתוח מוצרי קוסמטיקה המעורבות בתהליך עוד בשלב הרעיון ועד לתום הפיתוח והפיכתו למוצר מציאותי. שלבי הפיתוח נחשבים למורכבים ביותר, אך נראה כי דווקא השלב המקדים של אפיון ותכנון המרקם והחומרים ממנו יופק המוצר - הם קריטיים יותר. בין היתר, תהליכים אלה עוסקים בבניית תמהיל שיאפשר להגיע לתוצאה המדויקת והרצויה ביותר ללקוח, ממש מהפיתוח ועד לאריזה, המיתוג והשיווק.
מהו מוצר קוסמטי פרייבט לייבל?
פרייבט לייבל הוא ליין מוצרים ייחודי הנרקם באופן אישי ללקוח, הן מבחינת תרכובת החומרים, הריח, הפעולות הסגוליות שלו וכו׳. מדובר בתהליך יחסית ארוך של שלבים עליהם נפרט בהמשך ובסופו יוצג ללקוח המוצר עד שיהיה ראוי למכירה ויוצג במדפי הפארם או בחנות הפרטית של הלקוח. ישנם סוגים אינסופיים של חומרים המשמשים לפיתוח מוצרים קוסמטיים כמו חומרים כימיים, טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. הפיתוח עצמו נעשה במעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה המתמחות בתחום ומחזיקות באנשי מעבדה, רוקחים ופורמולטרים שתפקידם ללוות את הלקוח את כל ההליך מתחילתו ועד סופו.קהלי היעד של מוצרי פרייבט לייבל
פיתוח מוצרי פרייבט לייבל יכולים להיות לקהלים שונים, החל מרשתות ענק המעוניינות להשיק ליין מוצרים חדש לגמרי, חברות קוסמטיקה המעוניינות לפתח מוצרים חדשים וכך הלאה. קהל נוסף של מוצרי פרייבט לייבל הוא עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים כמו מטפלים בשיטות עיסוי שונות המעוניינים לפתח ליין מוצרים, קוסמטיקאיות ומכוני יופי וכך הלאה. למעשה, כל מי שמעוניין ליצור לעצמו ליין מוצרים קוסמטיים הנושאים את שמו או את המיתוג שלו, יוכל לעשות זאת באמצעות מעבדות לייצור קוסמטיקה המנגישות את התהליך מלא.הסוגים הנפוצים של מוצרי פרייבט לייבל
ישנם סוגים שונים של מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל, כאשר ניתן לחלק את הסוגים הנפוצים לכמה קבוצות עיקריות: ייצור מוצרי קוסמטיקה מוכרים – מדובר על מוצרי קוסמטיקה שכולנו מכירים העוברים תהליכים כימיים שונים, לדוגמה קרם גוף, קרם ידיים, מסכות לשיער, שמפו ומרכך, סירומים, קרם פנים ועוד. ייצור מוצרי קוסמטיקה טבעית – מדובר על תחום המתפתח פלאים בשנים האחרונות ונחשב למבוקש ורווחי. מוצרי קוסמטיקה טבעית אינם עוברים תהליכים כימיים, אלא מבוססים על חומרים טבעיים לחלוטין המופקים מצמחים ומכילים את הסגולות הטבעיות של צמחים ופרחים אלו. ייצור מוצרי קוסמטיקה אורגניים – גם מוצרים אורגניים הפכו לטרנדיים בשנים האחרונות, הן בהקשר של תזונה אורגנית והן בהקשר של מוצרי קוסמטיקה המבוססים על חומרים אורגניים. מוצרים אלו עשויים מחומרים אורגניים לחלוטים ללא כל עיבוד של הצמחים מהם מייצרים אותם.קצת על תהליך הפיתוח שלהם במעבדות קוסמטיקה
אפיון המוצר – שלב הראשון הוא הכרת הלקוח והדרישות הספציפיות שלו מהמוצר. לכל לקוח דרישות ייחודיות, בהתאם לצורך ולייעוד של המוצר, לדוגמה מוצר העשוי מחומרים טבעיים בלבד וחשוב לו שיהיה מרכיב מסוים כמו חמאת שיאה או שמן ארגן לדוגמה. בתהליך האפיון מתכננים חומרי הגלם השונים של המוצר. פיתוח המוצר במעבדות קוסמטיקה – לאחר שלב האפיון, המוצר מועבר למעבדות לייצור קוסמטיקה במטרה לפתח פורמולציות. מעבדות אלו מכילות מכשור מקצועי, אנשי מעבדה הטובים ביותר וכמובן חומרים מגוונים איתם רוקחים את מוצר הפרייבט לייבל. הגשה ללקוח – לאורך כל הדרך הלקוח שותף מלא לתהליך ומוצגות בפניו האופציות השונות על מנת שיוכל לבחון את מרקם המוצר, היעילות שלו, הריח ועוד. חשוב מאוד שהתהליך יהיה בשותפות מלאה, על מנת להפיק את המרב מכל שלב. כמו כן, בתהליך הצגת האופציות, הלקוח יקבל כמה וכמה אפשרויות עם חומרים שונים ועליו להשתמש במוצר על מנת לקבל חוות דעת מהצרכנים הפוטנציאלים שלו. עיצוב המוצר והלוגו וסיומו באריזה – לאחר סיום הפיתוח והצגת המוצר הסופי, נותר לעצב את המוצר באריזה המתאימה לאופי המותג וערכיו, כך שיראה מזמין, שיווקי וכזה שתואם לאופי שלו. מובן שיש צורך גם בלוגו ומיתוג אריזה מתאימה שתמשוך את תשומת הלב. לדוגמה אריזה בשפופרות, צנצנות או בקבוקים.לעבוד עם חברה יצירתית ומקצועית
ביו דיירקט מחזיקה מעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה מהטובות ביותר ומתמחה בפיתוח פורמולות ייחודיות ומקוריות למוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל בהתאמה מלאה לדרישות הלקוח. ביו דיירקט היא בין המפעלים היצרניים הבודדים בעולם שלרשותה מעבדת מחקר ופיתוח מובילה – מעבדה העומדת בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.
תהליך ייצור מוצרי קוסמטיקה נעשה בשלבים ומתחיל משלב אפיון המוצר, פיתוחו במעבדות קוסמטיקה המעסיקות אנשי מעבדה ופורמולטורים שתפקידם לפתח את המוצר באמצעות חומרי גלם לקוסמטיקה הנפוצים ובטוחים לשימוש - עד להגעה למוצר הסופי. ישנם סוגים מגוונים של חומרי גלם בהם משתמשים לצורך רקיחת מוצרי הקוסמטיקה, חלקם מבוססים על חומרים כימיים, חומרים טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. לכל חומר גלם יש סגולות משלו, ולכן יש לרקוח ביצירתיות את המוצר עד להגעה למרקם המדויק.
הנה כמה מחומרי גלם לקוסמטיקה בשימוש הנפוץ ביותר: