We make your private label into

a choreography of scents & textures

חדשות ומאמרים

מוצרי קוסמטיקה טבעוניים ההבדלים בין מוצרי קוסמטיקה טבעוניים לטבעיים
ביום יום אנו משתמשים במגוון רחב של מוצרים קוסמטיים. חלק מהמרכיבים שלהם מוכרים לנו, אך לגבי רובם סביר להניח שאין לנו מושג האם הם אכן בריאים וטובים. מרכיבים סינתטיים יכולים להתחבא בקרם הפנים שלנו, סבון הרחצה ואפילו במוצרי האיפור שלנו, וקשה לנו מאד להעריך את השפעותיהם בטווח הקצר והארוך על עורנו ובריאותנו הכללית. בשנים האחרונות גברה המודעות לנושא, והעולם הקוסמטי צועד בצעדי ענק לכיוון של שימוש במרכיבים טבעיים ובריאים יותר כמו צמחים, עשבי מרפא, שמנים אתריים, וכד'. במקביל, אנו שומעים יותר ויותר על מוצרי קוסמטיקה טבעוניים. רבים מתחברים לאמא אדמה ומעדיפים להימנע מלהשתמש במוצרי קוסמטיקה המכילים מרכיבים כימיים ולבחור בכאלה העשויים מחומרים טבעיים בלבד שאינם מזיקים לבריאות שלנו. אם גם אתם תהיתם מהם ההבדלים בין מוצרי קוסמטיקה טבעוניים לטבעיים ומה עוד כדאי לדעת אודותיהם, הנה כל המידע שיעשה לכם סדר:

מהי קוסמטיקה טבעונית?

קוסמטיקה טבעית מבוססת על חומרים הקיימים בטבע בלבד ואינה מכילה חומרים וכימיקלים סינטטיים. היא יכולה להכיל שמנים צמחיים, שעוות, חימרים ואבקות מינרליות, שמנים מן החי, ועוד. לעומת זאת, קוסמטיקה טבעונית אינה מכילה כלל מרכיבים מן החי, ומוצריה אינם נבדקים באמצעות ניסויים בבעלי חיים. זהו פרמטר חשוב לאנשים שהם טבעוניים מתוך אידיאולוגיה ולכאלה שחשוב להם להגן על זכויות בעלי החיים ועל איכות חייהם. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האנשים הבוחרים בטבעונות מסיבות אידיאולוגיות ומקפידים שלא לצרוך כל מוצר שנוסה על בעלי חיים או המכיל חומרים מן החי. לכן גם בתחום הקוסמטיקה קיימת ירידה בכמות הניסויים בבעלי חיים. חברות קוסמטיקה רבות מציינות על גבי המוצרים שלהן שלא נוסו על בעלי חיים, ולעיתים אפילו את הביטוי "נוסה דרמטולוגית", שמשמעותו היא שהמוצר נוסה על גבי עור אנושי בלבד.

מודעות לנושא ניסויים בבעלי חיים בקוסמטיקה

המודעות הרבה לחשיבות מניעת ניסויים בבעלי חיים והשיח סביב הנושא בעולם מובילים אותנו לצורך ולבחירה במוצרי קוסמטיקה טבעיים וטבעוניים. מוצרי קוסמטיקה טבעוניים מאפשרים לחסוך את הסבל שעוברות החיות כאשר עורכים בהם ניסויים לבדיקת מוצרי קוסמטיקה. כאשר מדובר על קוסמטיקה טבעונית, הניסויים מתבצעים ללא שימוש בחיות מעבדה, בדרך כלל על גבי עור אנושי של נסיינים או באמצעות תאים שגודלו לשם כך במעבדה. כך אפשר לייצר מוצרי קוסמטיקה איכותיים בריאים ומותאמים לעור שלנו מבלי לעשות שימוש במרכיבים סינטטיים וכימיקלים כמו נפט, פראבנים ומרכיבים נוספים העלולים להיות מסרטנים, מזיקים ומעוררי רגישות. למעשה, ראינו כאן שני הבדלים מהותיים בין קוסמטיקה טבעית לטבעונית. אחד הוא נושא המרכיבים בקוסמטיקה טבעית שיכולים להכיל מרכיבים מן החי וכל נושא הניסויים על בעלי חיים. זו הסיבה שאם חשוב לנו שלא לעשות שימוש במוצרים שיש בהם מרכיבים מן החי, כאשר אנו רוכשים מוצרי קוסמטיקה כדאי לרכוש קוסמטיקה טבעונית וגם לשים לב שיש מדבקה ״לא נוסה על בעלי חיים״.

היתרונות הבולטים של קוסמטיקה טבעונית

אחרי שראינו את ההבדלים בין קוסמטיקה טבעית לטבעונית, בואו נראה מהם היתרונות והחסרונות של קוסמטיקה טבעונית כדי שנבין עד כמה היא יעילה לגוף שלנו.

התאמה לעור רגיש במיוחד

קוסמטיקה טבעונית ידועה מאוד כמתאימה לעור רגיש, מכיוון שהיא עשויה מחומרים טבעיים וללא מכילה רכיבים מן החי. לא תמיד אנו יכולים לדעת בדיוק אילו מרכיבים מסתתרים בתוך הקרמים ומוצרי האיפור שלנו, ולכן פעמים רבות שימוש במוצרי קוסמטיקה מעורר תגובה לא נעימה ולעיתים אפילו תופעות של אלרגיה קשה. אם נתקלתם בעבר בתופעות מסוג זה כשעשיתם שימוש במוצרי קוסמטיקה, מומלץ לנסות מוצרי קוסמטיקה טבעוניים, במיוחד מוצרים הבאים במגע עם העור, השפתיים, העיניים, וכד׳, כמו למשל שפתון, קרם עיניים, סבון אינטימי, ועוד.

מוצרים שאינם מכילים גלוטן

מוצרי קוסמטיקה טבעוניים לרוב אינם מכילים גלוטן. אנשים רבים רגישים לגלוטן ברמה מסכנת חיים. אנשים הלוקים במחלת הצליאק או מחלות שונות אחרות אינם יכולים לצרוך גלוטן, ולכן קוסמטיקה טבעונית שאינה מכילה גלוטן יכולה להיות עבורם פתרון נהדר.

מראה בריא יותר

אין ספק שמוצרי קוסמטיקה טבעוניים וטבעיים מעניקים מראה הרבה יותר טבעי לעור ובכלל, השימוש בהם הרבה יותר נעים. יש הבדל משמעותי בין קרם גוף העשוי מחומרים טבעיים וטבעוניים בהשוואה לקרם גוף העשוי מחומרים כימיקליים וסינטטיים. ניתן לחוש זאת באופן מיידי וגם לאורך זמן מבחינת ההשפעה על מרקם העור.

אג׳נדה

כפי שאמרנו, מוצרי קוסמטיקה טבעוניים הם מוצרים שלא נוסו כלל על בעלי חיים, ולכן כאשר אנו עושים בהם שימוש אנחנו חלק מאג׳נדה המגנה על בעלי חיים ומצמצמת את התעשייה שגורמת להם לעיתים סבל רב. לסיכום, למרות היתרונות הרבים של מוצרי קוסמטיקה טבעונית, חשוב לדעת שכיום מגוון המוצרים בשוק עדיין אינו גדול ביחס למוצרי קוסמטיקה רגילים, הן מבחינת צבעים של איפור, ריחות וכו׳. אולם, ככל שיותר ויותר חברות יפתחו מוצרים טבעוניים, כך המבחר יהיה גדול, תהיה תחרות בשוק ועוד אנשים יוכלו ליהנות ממוצרים הרבה יותר איכותיים.  
מוצרי קוסמטיקה חדשים מהיכן מגיעים רעיונות ליצירת מוצרי קוסמטיקה חדשים?
הטרנד של ייצור מותגים פרטיים של מוצרי קוסמטיקה נמצא בשיאו, בעיקר בקרב משפיעניות רשת, קוסמטיקאיות או מעצבי שיער שרוצים להקפיץ את העסק שלהם צעד קדימה ולייצר ליין מוצרי קוסמטיקה חדשים עם מיתוג ייחודי משלהם. אבל מהיכן ניתן לקבל רעיונות לייצור מוצר קוסמטי חדש ומה חשוב לדעת בכל שלבי תהליך בחירת המוצר? אם גם אתם החלטתם לייצר מוצר קוסמטי חדש, דעו כי ממתינה לכם דרך מהנה, אך עם אתגר מרכזי - להגות רעיון למוצר חדש וייחודי. השוק מלא כבר במוצרים קוסמטיים, ולכן אם תרצו לייצר מוצר שיימכר ויהיה פופולרי עליכם להיות מקוריים ולחדש, מבחינת סוג המוצר, החומרים, המרכיבים והמטרות שלו, ואפילו מבחינת האריזה. אז רגע לפני שיוצאים לדרך, קחו בחשבון את כל הדברים הבאים:  

איך מתחילים להגות רעיון למוצר קוסמטי שלב אחר שלב?

סוג המוצרים והתאמתם לגוף

הדבר הראשון הוא בחירת סוג המוצר או המוצרים שתרצו לשווק. האם אלו קרמים לפנים, מוצרים לשיער, חומרים טיפוליים, איפור ועוד. חשוב מאוד לבחור בקו מוצרים אחיד יחסית או לפחות להתחיל בכמה מוצרים נושקים זה לזה כמו קרם פנים, סרום וקרם עיניים. הבחירה תאפשר לכם למכור מוצרים בסט וגם לא להתפזר. זכרו שתמיד אפשר לייצר בעתיד מוצרים משלימים נוספים.

החומרים והמרכיבים הפעילים במוצר

חשוב להבין שמוצרי קוסמטיקה הנמכרים אצל קוסמטיקאיות, מעצבי שיער או משפעני רשת שונים מהמוצרים הרגילים הנמכרים ברשתות הפארם, ולרוב הם כוללים חומרים פעילים ואיכותיים המביאים לתוצאות מצוינות והלקוחות יודעות ויודעים את זה. זו הסיבה שכדאי מאוד להשקיע בבחירת חומרים ומרכיבים איכותיים כמו תוספת של ויטמינים, קולגן, חומרים נוגדי חמצון לאנטי-אייג׳ינג, לחות גבוהה ועוד. המרכיבים הללו בסופו של דבר יסייעו לכם למכור את המוצר מהר יותר, לתת ללקוחות מוצר איכותי עם תוצאות מצוינות ולקוחות שחוזרים שוב ושוב לרכוש.

מטרות המוצר

חשבו מה המטרה של המוצר מהיבטים שונים כמו האם הוא נועד לנשים עם עור יבש, לנשים הסובלות מתופעה מסוימת כמו שיער ללא ברק, או סירום לשיער שעבר החלקה וכך הלאה. חשוב שהמטרה של המוצר תהיה ברורה מראש, הן לצורך תכנון מדוייק של המוצר והן לצורך השיווק שלו לאחר מכן.

המיתוג

לאחר שבחרתם את סוג המוצר, החומרים והמטרות, מגיע השלב המהנה יותר והוא המיתוג של המוצר. בשלב זה קוסמטיקאיות או מעצבי שיער מעדיפים להתחיל תהליך של מיתוג מחדש, אך אם הלוגו הקודם נראה טוב ואתם רוצים לשמור על אחידות כמובן שאפשר להישאר איתו. מיתוג כולל גם את עיצוב הבקבוק או הקופסה את המוצר עצמו, האריזה וגם את השקית שהלקוחות יקבלו בה את המוצר.

בחירת מעבדת קוסמטיקה שתהיה לצדכם

כחלק מתהליך של יצירת מוצר  קוסמטי חדש, עליכם לבחור מעבדת קוסמטיקה שתהיה לצדכם ותכין את המוצר. חשוב לבחור במעבדה מורשית עם כל האישורים שתוכל להכין לכם את המוצר המדויק על פי האפיון שלכם, כלומר לפי מטרת המוצר, סוג השימוש, הריח שתרצו וכך הלאה.

ולסיום, כמה טיפים להשראה ליצירת מוצרי קוסמטיקה חדשים:

לשלב טכנולוגיות

העולם הטכנולוגי מתקדם גם בתחום הקוסמטיקה, ולכן כדי שהמוצר שלכם יהיה פופולרי מומלץ שהוא ישלב טכנולוגיות חדשות, מה שיאפשר ללקוחות שלכם ליהנות מטכנולוגיה פורצת דרך עם תוצאות מצוינות.

השראה ממשפיעניות רשת

כדי לקבל השראה למוצרים, תוכלו לקחת השראות ממשפיעניות רשת ברשתות חברתיות ואינסטגרם בפרט, כך תוכלו לראות אילו מוצרים הן משווקות, את המיתוג שהן עושות, איך הן משווקות את המוצרים ובכלל לקבל השראה מצוינת למוצרים שלכם.

קחו השראה מצבעים או מקומות

עוד דרך לקבל השראה למוצר קוסמטי חדש הוא מצבעים, ממקומות, מאנשים ועוד. לדוגמה איזה צבע תרצו את המוצר שלכם או לקחת השראה ממקומות מסוימים בעולם ולייצר מוצרים בהשארת המקום הספציפי.

חשבו מה באמת חסר בשוק

חשבו על מוצר שחסר בשוק. לדוגמה, בשנים האחרונות מקובל ופופולרי מאד לגדל ולטפח זקנים, ולכן מעצבי שיער רבים החלו לייצר שמפו מיוחד לזקן וקו מוצרי טיפוח ייחודיים לזקנים. תוכלו תמיד לבדוק מה קורה בחו״ל ואילו מוצרים עובדים שם היטב ולנסות להתאים את המוצרים לקהל הישראלי.

טרנדים ומגמות

לפעמים כדאי ללכת על טרנדים ומגמות של מוצרים מסוימים. לדוגמה, היום טרנדי מאד לייצר מוצרים טבעיים או טבעוניים העשויים מחומרי גלם טבעיים לגמרי, כמו צמחי מרפא ושמנים אתריים. בשנים האחרונות יש ביקוש רב למוצרי קוסמטיקה טבעוניים, שאינם מכילים מרכיבים מן החי ולא נוסו על בעלי חיים, ולכן אם אתם בוחרים לפתח מוצרים כאלה אתם יכולים לעלות על הגל והם יכולים להימכר היטב.

רוצים גם לפתח מוצר קוסמטי חדש משלכם?

ביו דיירקט היא בין מפעלי ומעבדות הקוסמטיקה המובילים בישראל ובעולם ובעלי תקן בינלאומי של איכות ופעילות. ברשותה מעבדת מחקר ופיתוח מתקדמת בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, וכן צוות מומחים המלווים כל לקוח לאורך כל שלבי הפיתוח, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים הטובות ביותר שיצרו עבורכם מוצרי קוסמטיקה חדשים נפלאים ונמכרים.    
מותג קוסמטיקה פרטי חולמים על מותג קוסמטיקה פרטי? אלו הדברים שאתם צריכים לדעת על התהליך
קוסמטיקה הוא חד התחומים הנחשקים בעולם, תחום שמגלגל מיליארדי דולרים בעולם ומיליוני שקלים כאן בישראל מידי שנה. כל אישה מוציאה מאות שקלים בחודש על טיפוח, בין אם אילו קרמים לטיפוח הפנים והעור, תכשירים לשיער, לציפורניים וכו׳. אם גם אתם חולמים להקים מותג קוסמטיקה פרטי משלכם, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. קראו על כל מה שדרוש לתהליך וקבלו טיפים מעולים שתוכלו לקחת כצידה לדרך.

הביקוש למוצרי קוסמטיקה איכותיים, בדגש על מוצרים המשלבים מרכיבים טבעיים, עושה את שלו ולכן רבים מתעניינים בפיתוח מותג קוסמטיקה פרטי משלהם. הצעד הזה יכול להתאים לבעלי עסקים רבים, החל ממפורסמים או מפורסמות, אושיות אינסטגרם, מעצבי שיער, קוסמטיקאיות, בתי ספר למקצועות היופי ועוד. למעשה, כיום כל אחד יכול לייצר מותג קוסמטיקה משלו וממש לבחור את המרכיבים הרצויים, למתג ולמכור. כמובן שיש צורך בחברה שתלווה אתכם לאורך כל הדרך ותטפל בכל תהליכי הייצור, הרגולציה והאישורים הדרושים.

מה זה אומר לפתוח מותג קוסמטיקה פרטי?

מדובר על פיתוח של ליין מוצרי קוסמטיקה שיהיו ממותגים על שם אדם מסוים או על שם העסק. זו יכולה להיות, לדוגמא, קוסמטיקאית שיש לה מכון יופי המעוניינת להקים מותג של סרומים וקרמים לפנים על שם העסק שלה כדי שתוכל למכור אותו בקליניקה שלה למטופלות המגיעות אליה. מעצב שיער שמתמחה בהחלקות, יכול להיות מעוניין לייצר ליין מוצרים לשיער עם המיתוג שלו הכוללים שמפו, מרכך, מסכה וכו׳ המתאימים למשל לשיער שעבר החלקה.

כמובן שפתיחת עסק וייצור מותג קוסמטיקה מתאים לכל אחד, החל מאדם אנונימי לגמרי ועד אושיית אינסטגרם המוכרת מתחום הביוטי שיש לה הרבה עוקבים ועוקבות, והיא מעוניינת לשווק להם מוצרי קוסמטיקה איכותיים תחת המיתוג שלה. תחום זה הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות ולא מעט מפורסמות מתפרנסות ממנו.

מה חשוב לדעת בתהליך פתיחת עסק מסוג זה?

אם בחרתם להקים מותג קוסמטיקה פרטי, יש כמה דברים שצריך לדעת בתחילת התהליך על מנת לעשות את זה נכון ועם כמה שפחות טעויות בדרך. כאן ריכזנו את כל השלבים, הטיפים והמידע:

הצגת האופציות השונות –

אתם שותפים מלאים בתהליך ותוכלו לבחון את האופציות השונות ולקבל החלטות בנוגע למוצר שלכם ולמיתוג שלו. תוכלו לבחון אפשרויות למרקם, צבע ואריזת המוצר, היעילות שלו בעת השימוש הנובעת מאחוז החומרים הפעילים בו, הריח שלו, ועוד. תכנון ואפיון המוצר – השלב הראשון בתהליך הוא לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בתחום ופועלת עם כל הרישיונות הדרושים לתהליך. צוות הפיתוח של החברה יתכנן יחד אתכם את המוצרים בהתאם לצורך ולייעוד שלהם. בתהליך האפיון חושבים על מטרות המוצר, למי הוא מיועד, אופן השימוש בו, עלויות הייצור, וכד'.

חומרי הגלם -

בשלב זה נבחרים חומרי הגלם של ליין המוצרים. חשוב לבחור בחומרים איכותיים שמתאימים למטרת המוצר שלכם כדי לתת את הטוב ביותר ללקוחות שלכם. החברה תציג בפניכם את האפשרויות לחומרים בהתאם לאפיון והתכנון.

עוברים לשלב הפיתוח –

פיתוח המוצרים יעשה רק במעבדות קוסמטיקה מובחרות שתפקידן לפתח לייצר פורמולציות בהתאם לאופי המוצרים ולחומרי גלם שנבחרו. המעבדה חייבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של סטריליות וניקיון, ולעבוד על פי תהליכי העבודה המקובלים בעולם ולהיות תחת פיקוח מתמיד ובקרת איכות.

עיצוב המוצר –

חלק מרכזי מהתהליך הוא המיתוג הסופי של המוצרים, שיכלול כמה פרמטרים חשובים: סוג האריזה של המוצר, שיכולה להיות בבקבוק לחיץ, שפורפרת, קופסה עגולה וכד'. עיצוב האריזה, מדבקות ועטיפות - כל אלה חייבים להיות מותאמים לספר המותג שלכם, כולל צבעים, מסרים וערכים. כידוע, אנשים קונים עם העיניים, ולכן חשוב מאוד להשקיע במיתוג התואם לאופי המוצרים והעסק.

ניסוי ושיפור -

לאחר סיום הפיתוח והעיצוב, עורכים ניסיונות במוצר ומעבירים אותו לנסיינים שידווחו על מידת הנאתם ושביעות רצונם מהשימוש בו. מנתחים את הערותיהם ומשפרים את המוצרים בהתאם.

אילו מוצרים ניתן לייצר כמותג פרטי?

האפשרויות בתחום רבות מאד, והנה רק כמה מהן: • טיפוח הפנים – סרומים, קרם פנים, קרם לילה, קרם עיניים, מסכה לפנים ועוד. • טיפוח השיער – שמפו ומרכך לשיער רגילים או ללא מלחים המתאימים לשיער שעבר החלקה, מסכה לשיער, סרום לשיער, קרמים לטיפוח כמו קרם לחות לתלתלים, ספריי לשיער, מוצרי טיפוח לזקן, ועוד. • טיפוח העור – קרם גוף, קרם לחות, ג׳ל רחצה, פילינג לגוף, קרם רגליים, קרם ידיים ועוד.

לסיכום, כאשר אתם בוחרים חברה לעבוד עמה על ליין מוצרים משלכם, חשוב שתבחרו לעבוד עם חברה מקצועית ואמינה המעניקה ליווי מא׳ ועד ת׳. ביו דיירקט מחזיקה מעבדות קוסמטיקה בסטנדרטים בינלאומיים לייצור מותגי קוסמטיקה פרטיים לאנשים ששואפים גבוה ולא מתפשרים על איכות. לחברה מומחיות בפיתוח פורמולות ייחודיות ומקוריות בהתאמה מלאה לדרישות הלקוח וצרכי העסק. צוות מעבדת הפיתוח שלנו מוביל ועומד בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר, ומלווה כל לקוח לאורך כל שלבי הפיתוח. השאירו לנו פרטים למידע נוסף ונחזור אליכם בהקדם.

קולגן מהו קולגן ומהם יתרונותיו לעור הפנים שלנו?
קולגן הוא אחד המרכיבים הבולטים בקרמים ובתכשירים קוסמטיים שונים, ונראה שיותר ויותר חברות קוסמטיקה המייצרות קרמים ובפרט לעור הפנים - מבליטות את העובדה שהקרם שלהן מכיל קולגן. בואו נראה מה המהומה סביב המרכיב קולגן, מהו בכלל כחומר ומה היתרונות הבולטים שלו שהפכו אותו לכל כך מבוקש ופופולרי ברחבי העולם.

מה זה בכלל קולגן?

במילים פשוטות, קולגן הוא החלבון הנמצא באופן טבעי בגוף שלנו. הקולגן מהווה סביב 25% ל־35% מכלל החלבונים בגוף ונחשב למרכיב עיקרי ברקמות החיבור של הגוף, והגורם המעניק לחות וחיוניות לעור. הקולגן נמצא בעור, בעצמות, בשיער ובמקומות נוספים ומחבר בין סחוסים וגידים, ולכן הוא מרכיב חיוני מאוד. אולם, החל מגיל 20 הגוף מייצר פחות קולגן ומגיל 30 הוא מתחיל לאבד בין  1-1.5% קולגן מידי שנה כתוצאה משינויים הורמונליים. אז נכון שהקולגן קיים באופן טבעי בגוף שלנו, אך ככל שאנו מתבגרים הגוף מייצר פחות ופחות, מה שגורם להזדקנות העור והופעת קמטים, קמטוטים, מראה חסר חיוניות, עור יבש וכו׳. בנוסף, לא רק שהגוף מייצר פחות קולגן, אלאשעם הגיל, הגוף מאבד את הקולגן הקיים כתוצאה מחשיפה שאינה מבוקרת לשמש, כתוצאה מעישון, צריכה מוגזמת של סוכר, וכו׳. כל אלה כמובן משפיעים על האלסטיות של העור ומייצרים לנו קמטים בפנים.

ההשפעה של הקולגן על העור שלנו

קולגן הוא אחד החלבונים המשפעים ביותר על המראה שלנו, כיוון שהוא משפיע בעיקר על העור והופעת הקמטים, וכידוע כל אישה רוצה עור חלק, מתוח וחיוני בכל גיל. בנוסף קולגן משפיע גם על המראה של השיער שלנו ועל חוזק הציפורניים. אלה בהחלט המקומות שבהם כל אישה רוצה להיות מטופחת, אם זה פנים עם עור חלק ללא קמטים, מראה שיער עבה ומלא וציפורניים יפות וחזקות.

איך נוכל להחזיר את הקולגן שאבד?

על מנת להחזיר את הלחות שאבדה לעור שלנו ולעור הפנים בפרט, עלינו להחדיר לו קולגן טבעי, בדיוק את אותו החומר שהגוף מפסיק לייצר כבר בגילאי העשרים או שהוא מאבד לגמרי במהלך השנים. את הקולגן נוכל לצרוך במגוון תצורות כמו על ידי מריחת קרמים וסירומים לעור הפנים המכילים קולגן (פופולרי מאוד וקיים בהרבה קרמים), נוכל לצרוך קולגן כתוספות תזונה לבליעה ובמוצרי טיפוח שונים. חשוב להבין שחומר הקולגן אינו גמיש מבחינת המרכיבים שלו, אך יש לו חוזק של מתיחה, ולכן כאשר משלבים אותו בקרמים ותמרוקים שונים, מוסיפים לו מרכיבים נוספים אשר מאזנים אותו ומייצרים את הלחות שאנחנו רוציםץ לדוגמה מוסיפים לו אלסטין שהוא חלבון נוסף שתפקידו לתת גמישות לעור ולהתנגד לעיוותים.

היתרונות הבולטים בשילוב מרכיב קולגן בקרמים לטיפוח הפנים והעור:

קולגן מונע קמטים וקמטוטים בעור ובפנים בפרט

כפי שאמרנו, קולגן נמצא בגופנו באופן טבעי ותפקידו לשמור על האלסטיות של העור, ולכן מריחת קרמים המכילים קולגן טבעי מסייעים למנוע קמטוטים וקמטוטים באופן טבעי, בדיוק כפי שהקולגן מייצר בעודנו צעירים.

קולגן משפר פלאים את מראה העור שלנו

אם ידעתם או לא, כ-80% מהעור שלנו הוא קולגן, ולכן אם נתגבר את מאגרי הקולגן הקיימים בגוף נשפר פלאים את מראה העור העיף והחסר חיוניות שנוצר עקב ירידה בכמות הקולגן.

קולגן מייצר עור גמיש יותר

גם במקרה זה, בשל חוסר הייצור בקולגן, העור מאבד מהגמישות שלו, ולכן אם נעשה שימוש בקרמים המכילים קולגן ובעיקר קרמים וסירומים לעור הפנים המכילים גם אלסטין, נהנה מעור  גמיש, לח ובעל מראה בריא וחיוני.

קולגן תורם לחיזוק הציפורניים

הקולגן נחוץ על מנת לחזק את הציפורניים, ולכן צריכה של תוספים המכילים קולגן משפרים באופן משמעותי את נראות הציפורניים והחוזק שלהן, מה שהופך אותן ליפות וחזקות יותר מפני שבירה.

קולגן תורם לחיזוק השיער

בדומה לציפורניים, הקולגן נחוץ לבנייה וחיזוק זקיקי השיער והוא מסייע לו לצמוח בצורה בריאה, ולכן צריכת קולגן מחזקת את השיער, מונעת נשירה והופכת את השיער להרבה יותר בריא ועם מראה חיוני ומלא ברק.

קולגן תורם לעיבוי הסחוס

צריכת קולגן כתוסף תזונה בצורה עקבית, מסייעת לעיבוי הסחוס ומונעת שחיקה עתידית. נציין כי עובי הסחוס משפר באופן משמעותי את יכולת התנועה ומקל מאוד על דלקת פרקים. אגב, זו הסיבה שכיום ספורטאים רבים נוטלים קולגן כתוסף תזונה.

באילו מוצרים קוסמטיים נמצא הקולגן?

קולגן נפוץ מאוד בקרמים וסירומים המיועדים לעור הפנים, הרי כל אישה חולמת על עור חלק וחיוני, במיוחד כאשר העור מתבגר והגוף מייצר פחות קולגן טבעי, מה שגורם לעור הפנים לצנוח ולהיראות חסר חיוניות. מלבד זאת הקולגן נפוץ גם בבוסטרים, בתכשירים שונים לשיער ולציפורניים, כתוספי תזונה, בקרמים טיפוליים ועוד.

אם את מתלבטת אם לנסות מוצרי קוסמטיקה עם קולגן, תוכלי לעשות A/B טסטינג - כלומר, לנסות מוצר עם קולגן בצד אחד של הפנים ומוצר ללא החומר בצד השני, ולבחון את ההבדל לאחר כמה שבועות. מכיוון שקולגן הוא חומר הנמצא באופן טבעי בגופנו, לא סביר שתתעורר תגובה אלרגית אליו או רגישות כלשהי, ותוכלי להשתמש בו בבטחה. ברוב המקרים, תראי שיפור משמעותי במראה ותחושת עורך בעקבות השימוש במוצרי קוסמטיקה המכילים קולגן. תוכלי לפנות אלינו למידע נוסף בנושא באמצעות עמוד "יצירת קשר" שלנו.

אולי יעניין אותך גם - חומרי גלם לקוסמטיקה – באילו חומרים משתמשים לפיתוח וייצור מוצרי קוסמטיקה?

 

כל מה שרציתם לדעת על חומצה היאלורונית
חומצה היאלורונית אנו שומעים לא מעט על חומצה היאלורונית ושמה נקשר בתחום האסתטיקה כדוגמת הזרקות של חומצה היאלורונית למגוון אזורים בפנים בפרט. אך כדאי לדעת שהחומצה המופלאה יעילה מאוד גם במריחה חיצונית כשהיא משולבת במוצרים קוסמטיים וקרמים  שונים, ולכן היא הפכה לחומר גלם מרכזי בקרמים איכותיים. התכונה הבולטת של החומצה היא היכולת שלה לספוח אליה כמות לחות עצומה שהעור שלנו כל כך צמא לה, כך שזוהי עוד סיבה לשלב חומצה היאלורונית בקרמים. אם ידעתם או לא, הגוף שלנו מייצר חומצה היאלורונית באופן טבעי והיא נמצאת בעור שלנו, בעיניים ובמפרקים ומעניקה לו רמת לחות מאוזנת. החומצה ההיאלורונית אותה אנו מכירים מהזרקות וקרמים, מיוצרת במעבדה ומכילה את אותם יתרונות מופלאים של החומצה ההיאלורונית הטבעית, אשר פוחתת עם השנים כתוצאה מההזדקנות העור וגורמים סביבתיים שונים הגורמים למרקם עור יבש ולא אחיד. מלבד הלחות שהחומצה ההיאלורונית מעניקה לעור, היא גם בעלת מרכיב אנטי אוקסידנט שהוא נוגד חמצון מעולה שביכולתו ללכוד רדיקלים חופשיים הנוצרים בעור עקב הזדקנות, דלקות וחשיפה לשמש. כל אלה מעניקים לעור אפקט אנטי-אייג'ינג, מראה צעיר, רענן ובריא יותר.

למה חשוב להוסיף חומצה היאלורונית אם הגוף מייצר אותה באופן טבעי?

הגוף שלנו מכיל במוצע כ- 15 גרם של חומצה היאלרונית, אך שליש ממנה מתנדף מידי יום. ככל שמתבגרים, הגוף שלנו מייצר פחות ופחות חומצה היאלורונית, מה שגורם לחוסר בלחות ואובדן גמישות העור. זו הסיבה ששימוש בתכשירים המכילים חומצה היאלרונית מחזירים לעור את הגמישות, הלחות והברק. את החומצה ההיאלורונית ניתן למצוא במגוון תכשירים ובתוספי מזון שונים.

באילו תכשירים קוסמטיים ניתן לשלב חומצה היאלורונית?

עקב התפתחות המדע בתחום, כיום ניתן לשלב חומצה היאלורונית כמעט בכל תכשיר קוסמטי המיועד לשימוש יומיומי על מנת להחדיר לחות לעור כדוגמת קרמים לעור הפנים, קרמים לעיניים, סרומים, מסכות לריענון עור הפנים, בתכשירי ניקוי לפנים, באמפולות ועוד. טרנד חדש נוסף הוא שילוב חומצה היאלורונית במוצרי איפור כמו מייק-אפ, ליפסטיק ועוד. החומצה ההיאלורונית לרוב תשתלב בצורה נהדרת בקרמים מתחום האנטי אייג'ינג המכילים מרכיבים טבעיים וויטמינים כמו רכיבים מלחחים, אנטי אוקסידנטים וויטמינים המסייעים להגברת הלחות העור המכילים גם נוגדי חמצון.

היתרונות הבולטים של קרמים המכילים חומצה היאלורונית:

החומצה מבריאה את עור הפנים

שילוב חומצה היאלורונית בקרם פנים מסייע לעור להיראות בריא יותר, מלא ברק ולהרגיש גמיש יותר. זהו יתרון משמעותי, הרי עם השנים העור נעשה פחות גמיש ופחות מבריק, ולכן החמוצה מעניקה לו בוסט של ברק.

החומצה מאטה את תהליך ההזדקנות של העור

כפי שאמרנו, ככל שאנחנו מתבגרים העור מאבד לחות ונעשה פחות חיוני, דבר החושף את סימני הגיל ולכן החדרת חומצה היאלורונית המכילה לחות גבוהה מאטה את ההזדקנות הטבעית של עור הפנים.

מפחיתה נזקים סביבתיים בעור

החומצה ההיאלורונית מעניקה הגנה אנטיאוקסידנטית לעור הפנים. העור שלנו חשוף ביום יום לנזקים סביבתיים הנגרמים כתוצאה מחשיפה לשמש ולזיהום אוויר, ולכן שימוש בקרם פנים המכיל חומצה היאלרונית, מפחית אדמומיות הנוצרת מהשמש וגם מפחית אסמה של העור.

טשטוש קמטוטים

כיום משתמשים רבות ברפואה האסתטית בהזרקת חומצה היאלורונית על מנט לטשטש קמטים וקמטוטים שנגרמים עקב הזדקנות העור, ולכן שימוש בקרמים המכילים חומצה היאלורונית מסייעים לטשטש קמטוטים וקמטי הבעה.

טיפול בעיניים עייפות

עם הזמן נוצרים שקעים מתחת לעיניים והן נראות עייפות,  ולכן שילוב של חומצה היאלורונית יעיל מאוד גם למצבים אלה, כיוון שהחומצה מחדירה לחות לשכבה החיצונית והפנימית וגורמת לאזור סביב העיניים להיראות צעיר ורענן יותר.

לעיבוי השפתיים

כיום משלבים חומצה היאלורונית גם במוצרי איפור, על מנת שיוכלו לתת לפנים נפח. לדוגמה הוספת חומצה היאלורונית בליפסטיק, יכולה להקנות מראה נפוח יותר של השפתיים וגם במייק-אפ שנותן בוסט של ריענון לעור.

למה עור הפנים שלנו נעשה מבוגר יותר עם השנים?

הזדקנות העור היא תהליך ביולוגי טבעי הנגרם כתוצאה משתי סיבות עיקריות: ירידה בלחות ובקולגן שהעור מייצר באופן טבעי והשני הוא כתוצאה מחשיפה לגורמים סביבתיים שונים כמו חשיפה לשמש, זיהום אוויר וכו׳. המולקולת המסייעת להשבת הלחות היא חומצה היאלורונית, ולכן חשוב להזין את העור בחומצה על מנת להשיב את הלחות שאבדה, ומנגד להגן על העור עם החשיפה לשמש על ידי מריחת תכשירי הגנה.  

לסיכום, בשל התכונות הרבות של חומצה היאלורונית, המדע עוסק שנים רבות בפיתוח שיטות להחדרת חומצה היאלורונית טבעית לעור בצורה שאינה פולשנית, כדוגמת קרמים עליהם פירטנו. הזנת העור בחומצה היאלורונית כחלק משגרת הטיפוח היומיומית, יכולה לעשות פלאים לעור - כמו לעכב את ההזדקנות שלו, למנוע היווצרות קמטוטים ולהותיר אותו רענן ומלא חיים בדיוק כפי שגופנו ייצר את החומצה ההיאולורונית הטבעית בגיל צעיר יותר.

       

ויטמין סי היתרונות של חומר הגלם ויטמין סי לסוגיו בתמרוקים
ויטמין סי הוא אחד הוויטמינים הנפוצים במרכיבי חומרי הגלם בתמרוקים, תודות ליתרונות הרבים שלו, במיוחד לטיפוח, חידוש והגנה על עור הפנים. כאן מנינו את היתרונות של ויטמין סי כחלק מחומרי גלם להכנת תמרוקים. ויטמין סי חיוני לשמירה על הבריאות שלנו והוא מצוי ברוב הפירות, הירקות והנבטים אותם אנו אוכלים ביום יום. כידוע, מחסור בויטמין סי עשוי לגרום לאנמיה ולמחלות שונות, ולכן חשוב מאוד לצרוך אותו. אולם, ויטמין סי משמש כמרכיב חיוני בתמרוקים השונים בהם אנו משתמשים והוא רכיב המסייע בבניית קולגן, הנחוץ לעור הפנים המתבגר משנה לשנה. ויטמין סי מסייע גם בריפוי פצעים בפנים, מעניק הגנה מקסימלית מפני מצבים קיצוניים בעור, מותיר את העור מלא בלחות, מרגיע ומהווה נוגד חמצון המסייע בחידוש נוגדי החמצון.

בהיבט הקוסמטי, ויטמין סי מספק את היתרונות המופלאים הבאים:

נוגד חמצון

ויטמין סי הוא נוגד חמצון חזק, המאפשר לטפל ברדיקלים חופשיים והזדקנות העור הנגרמת עקב חשיפה לשמש, עישון והתבגרות טבעית של העור. זו הסיבה שהוא אידיאלי כחומר גלם לקרמים המשמשים להגנה על העור.

נוגד דלקת

העובדה שויטמין סי נוגד דלקות, מסייע לטפל בעור מגורה, אדמומי ופצעים בפנים שנוצרים עקב דלקות ומקרים נוספים.

לחות גבוהה

ויטמין סי מונע יובש בעור הפנים והגוף. מריחה יומיומית של קרם פנים או גוף תותיר את העור רך ונעים למגע, ואף עם הזמן הוא ישפר את המרקם שלו וימנע הופעה של קמטוטים בעור הפנים.

חידוש סיבי הקולגן

ויטמים סי מסייע למוצקות וגמישות העור, מכיוון שהוא מחדש את סיבי הקולגן הנמצא בשכבת העור האמצעית. קולגן הוא חלבון חיוני לגמישות ומוצקות העור, ולכן הוא מותיר את העור גמיש וחלק יותר. בנוסף, ויטמין סי מסייע לפיזור אחיד של המלנין שזהו תא המפריש צבען בגוון חום-שחור וגורם לפיגמנטציה. הפיזור האחיד של המלנין מונע ומטשטש כתמי פיגמנטציה בעור הפנים.

היתרונות של שימוש קבוע בתמרוקים המכילים ויטמין סי

מחקרים רבים הוכיחו כי שימוש חיצוני וקבוע בקרם פנים וסרום המכילים ויטמין סי, יעיל הרבה יותר לטיפול בעור הפנים ביחס לצריכה פנימית, כלומר ביחס לאכילת מזונות המכילים ויטמין סי. שימוש יומיומי בתמרוקים ישפרו לאורך זמן את מרקם עור הפנים וישמור על המראה הטבעי של העור.

באילו תמרוקים מומלץ לשלב ויטמין סי?

הדרך הטובה ביותר לשלב ויטמין סי היא בשגרת טיפוח יומיומית דרך קרמים וסרומים העשירים בויטמין C וגם בשילוב של ויטמין E. מדובר על שילוב יעיל מאוד בטיפול במגוון בעיות עור כמו נזקי שמש, עור יבש, עור חסר חיוניות וכו'.

שילוב ויטמין סי בסרומים – סרום הוא חומר מרוכז המעניק בוסט של לחות לעור הפנים ויעיל לצמצום קמטים בעור, מחזק את קרומי תאי העור, מגן על העור מפני נזקים סביבתיים ומותיר את העור רענן, ולכן הוא נהדר כתוספת לטיפוח העור בקרם פנים רגיל. שימוש יומיומי בסרום העשיר בוויטמין C ו- E  הוא האידיאלי ביותר, כיוון שסרום מכיל חומרים מרוכזים החודרים לעור ומזינים אותו בשלל תכונות מופלאות כמו נוגדי חמצון, מולקולות החודרת לשכבת העור העליונה (אפדרמיס) ועוד. כמובן שסרומים אלו מכילים חומרים נוספים כמו שמנים ארומטיים המסייעים יחד עם הויטמינים לחידוש תאי העור.

שילוב ויטמין סי בקרם פנים – גם בקרם פנים ויטמין סי נפוץ מאוד, בשל היתרונות המופלאים שלו להחדרת לחות לעור, מה שכל כך דרוש לעור שלנו בשל תנאי מזג האוויר המייבשים את עור הפנים.

שילוב ויטמין סי בג׳ל ניקוי לפנים – תפקידו של ג'ל ניקוי לפנים לרענן את העור ולהסיר את שכבות הלכלוך, האבק והאיפור המצטברים בפנים. מרכיבי צמחים יחד עם ויטמין סי מעשירים את העור בלחות גבוהה ומותירים אותו רענן ונקי למשך כמה שעות, ולכן הוא מומלץ מאוד כתוספת לתכשירי ניקוי לפנים.

תוספת בתכשירי בוסטר להבהרת עור הפנים – תכשירי בוסטר המיועדים להבהרת כתמי שמש והיפר-פיגמנטציה, לרוב ישלבו כ- 10% ויטמין סי, חומצות ושמנים טבעיים אשר יסייעו להבהרת כתמי שמש, יעודדו ייצור קולגן והאלסטין ויותירו את העור חלק ומלא בלחות.

מסכות להחדרת לחות – גם במסכות לפנים או מסכות בד משלבים ויטמין סי להחדרת לחות כפולה, להחייאת עור יבש וסדוק וטיפול בנזקי שמש.

כתוספת לתחליבי הגנה לשמש -  ויטמין סי תורם רבות להגנה מפני קרני שמש ומפני רדיקלים חופשיים, ולכן מריחת קרם המכיל ויטמין סי יעיל מאוד לשמירה על העור.

לסיכום, ויטמין סי מכיל מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, הן כמאכל בפירות והן כמריחה בקרמים על העור, ועל עור הפנים בפרט. הוא מעשיר את העור בלחות, מגן עליו מפני רדיקליים חופשיים ומותיר את העור רענן ומלא חיים. שילוב של ויטמין סי עם ויטמין אי ושמנים ארומטיים הוא השילוב האידיאלי לעור.

 

אולי יעניין אתכם גם - קולגן ויתרונותיו

  Photo by Lukas: https://www.pexels.com/photo/photo-of-slices-of-kiwi-lime-and-orange-fruits-1414134/    

ייצור תמרוקים ייצור תמרוקים - מהם התקנים והסטנדרטים המחייבים את היצרנים?
עולם מוצרי הקוסמטיקה מגלגל מיליארדי שקלים בשנה, ונראה כי ענף זה נחשב לחזקים בעולם. עם זאת, על מנת לספק ללקוחות איכות גבוהה ומוצרים אמינים, ישנם סטנדרטים ותקנים המחייבים את היצרנים לעמוד בהם על מנת לקבל תו תקן למוצר. התקנים והסטנדרטים הקיימים בעולם ייצור תמרוקים נועדו למנוע שיווק מוצרים שאינם איכותיים לצרכנים, שהרי יש צורך בפיקוח, במיוחד כאשר מדובר על מוצרים בהם משתמשים על עור הגוף או הפנים ולעיתים גם על אזורים רגישים בעור. חשוב להבין שמוצר שאינו עומד בתקנים הנדרשים עליהם נפרט בהמשך, יכול לגרום לנזקים לעור, לעיתים נזקים מידיים ולעיתים נזקים לטווח הארוך.

מהו רישוי תמרוקים?

׳רישוי תמרוק׳ הוא תהליך אותו עובר מוצר קוסמטי על מנת לקבל רישיון לצורך שיווק, יבוא, או ייצור תמרוק בישראל. ישנם תמרוקים רגילים המוכרים לנו כמוצר המגיע לשימוש חיצוני על העור שכולנו מכירים כדוגמת קרם ידיים, קרם פנים, בשמים, איפור וכו׳. ישנם מוצרים שהם ייעודיים, כלומר מוצרים שאינם רגילים כמו מוצרים להבהרת העור, מוצרים היפו אלרגניים, חומרים לקשקשים, למניעת הזדקנות, מוצרים המגיעים במגע עם חלל הפה, איברים אינטימיים וכו׳. השוני ביניהם הוא ההליך בקבלת הרישיון. על מנת לקבל רישיון שכזה, יש להגיש בקשה לקבלת רישיון לתמרוק הכולל הגשת מסמכים וטפסים על פי סוג התמרוק. בין היתר, יש לפרט את מטרת השימוש במוצר, החומרים ממנו הוא עשוי ואזהרות שימוש.

תנאי ייצור נאותים של ייצור מוצרי קוסמטיקה

מדובר על תקן ISO 22716:2007 קוסמטיקה העוסק בתנאי הייצור של המוצרים בהתאם לדרישות התקן. נציין כי תקן זה הוא אימוץ של התקן הבין-לאומי ISO22716 שאושר כתקן ישראלי. על פי משרד הבריאות, על מוצרים קוסמטיים לעמוד בתקן זה על מנת לקבל רישיון עסק למפעל של תמרוקים. תקן זה נועד להבטיח את איכות מוצרי הקוסמטיקה בישראל, כך שצרכנים ייהנו ממוצרים אמינים ואיכותיים. התקנות של תקן ISO 22716:2007 מתבססות על הרגולציה האירופאית המתקדמת המאשרת כי העבודה במעבדה לייצור המוצרים היא בתנאים נאותים. מעבר לכך, הוא מאשר שאכן המוצר מתאים לתנאים השונים והמוגדרים, על מנת לצמצם תלונות מלקוחות והחזרת מוצרים שאינם תואמים לייעודם. כמו כן, עמידה בתקן תקל על שיווק המוצרים ברחבי העולם ובפרט במדינות הארגון הלאומי (ICCR) הדורשות עמידה בתקן זה.

דרישות התקן לשם ייצור תמרוקים

התקן ISO 22716:2007 מפרט מהם התנאים בהם על יצרני תמרוקים לעמוד, כולל תנאי היצור של התמרוקים שעליהם להיות נאותים. בנוסף, התקן בוחן את כל שלבי ייצור המוצר הקוסמטי החל מבחינת חומרי הגלם ממנו המוצר מורכב, את תהליך הייצור של המוצר, האחסון שלו, האריזה ובקרת התהליכים השונים. בנוסף התקן בודק גם את התשתיות הדרושות לצורך ייצור ושינוע המוצר ומבצע מבדק פנימי על מנת לאשר את המוצר.

הגשת בקשה לקבלת רישיון תמרוקים

על מנת לקבל רישיון של משרד הבריאות לצורך ייצור מוצרי קוסמטיקה, מלבד הגשת הטפסים והחומרים שעליהם דיברו, יש צורך בהגשת הדברים הבאים:
  • יש להביא את רשימת המרכיבים ממנו עשוי המוצר הקוסמטי.
  • יש להביא דגימה מהמוצר שעבורו מבוקש הרישיון.
  • להביא דוגמה למיכל ולתוויות.
  • תוצאות בדיקה של המוצר שנערכה במעבדה מוכרת.
  • יש לספק מסמכים המוכיחים כי התמרוק מיועד למטרה שלו.
  • יש לשלם אגרה.
  חברת ביו דיירקט מתמחה בייצור מוצרי קוסמטיקה ומקפידה לעבוד על פי התקנים המחמירים ביותר. לחברה את כל האישורים הנחוצים על-ידי משרד הבריאות הישראלי ומחזיקה בתקן הבטחת איכות  GMP – ISO 22716. בנוסף, החברה פועלת תחת הסמכה של מכון התקנים הישראלי ואף נושאת בתו תקן הזהב – זאת לצד תקני האיכות הבינלאומיים המחמירים ביותר. במפעלי החברה מתקיימים נהלי בקרה ומעקב שוטפים, בכל אחד ואחד מהליכי העבודה בדרך ליצירת מותג קוסמטיקה פרטי מושלם ואיכותי משלכם.    
מוצרי פרייבט לייבל כיצד מפתחים מוצרי פרייבט לייבל במעבדות קוסמטיקה?
את החלום לייצר מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל מכירים מקרוב מותגים, רשתות ענק ואף עסקים קטנים המעוניינים לפתח מוצר קוסמטי משלהם. ייתכן והם מכירים את סוגי החומרים הדרושים לצורך פיתוח המוצר שלהם, וייתכן שיש בראשם רעיון מסוים והם מעוניינים להפוך אותו למציאותי. כאן נכנסות לתמונה מעבדות לפיתוח מוצרי קוסמטיקה המעורבות בתהליך עוד בשלב הרעיון ועד לתום הפיתוח והפיכתו למוצר מציאותי. שלבי הפיתוח נחשבים למורכבים ביותר, אך נראה כי דווקא השלב המקדים של אפיון ותכנון המרקם והחומרים ממנו יופק המוצר - הם קריטיים יותר. בין היתר, תהליכים אלה עוסקים בבניית תמהיל שיאפשר להגיע לתוצאה המדויקת והרצויה ביותר ללקוח, ממש מהפיתוח ועד לאריזה, המיתוג והשיווק.

מהו מוצר קוסמטי פרייבט לייבל?

פרייבט לייבל הוא ליין מוצרים ייחודי הנרקם באופן אישי ללקוח, הן מבחינת תרכובת החומרים, הריח, הפעולות הסגוליות שלו וכו׳. מדובר בתהליך יחסית ארוך של שלבים עליהם נפרט בהמשך ובסופו יוצג ללקוח המוצר עד שיהיה ראוי למכירה ויוצג במדפי הפארם או בחנות הפרטית של הלקוח. ישנם סוגים אינסופיים של חומרים המשמשים לפיתוח מוצרים קוסמטיים כמו חומרים כימיים, טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. הפיתוח עצמו נעשה במעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה המתמחות בתחום ומחזיקות באנשי מעבדה, רוקחים ופורמולטרים שתפקידם ללוות את הלקוח את כל ההליך מתחילתו ועד סופו.

קהלי היעד של מוצרי פרייבט לייבל

פיתוח מוצרי פרייבט לייבל יכולים להיות לקהלים שונים, החל מרשתות ענק המעוניינות להשיק ליין מוצרים חדש לגמרי, חברות קוסמטיקה המעוניינות לפתח מוצרים חדשים וכך הלאה. קהל נוסף של מוצרי פרייבט לייבל הוא עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים כמו מטפלים בשיטות עיסוי שונות המעוניינים לפתח ליין מוצרים, קוסמטיקאיות ומכוני יופי וכך הלאה. למעשה, כל מי שמעוניין ליצור לעצמו ליין מוצרים קוסמטיים הנושאים את שמו או את המיתוג שלו, יוכל לעשות זאת באמצעות מעבדות לייצור קוסמטיקה המנגישות את התהליך מלא.

הסוגים הנפוצים של מוצרי פרייבט לייבל

ישנם סוגים שונים של מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל, כאשר ניתן לחלק את הסוגים הנפוצים לכמה קבוצות עיקריות: ייצור מוצרי קוסמטיקה מוכרים – מדובר על מוצרי קוסמטיקה שכולנו מכירים העוברים תהליכים כימיים שונים, לדוגמה קרם גוף, קרם ידיים, מסכות לשיער, שמפו ומרכך, סירומים, קרם פנים ועוד. ייצור מוצרי קוסמטיקה טבעית – מדובר על תחום המתפתח פלאים בשנים האחרונות ונחשב למבוקש ורווחי. מוצרי קוסמטיקה טבעית אינם עוברים תהליכים כימיים, אלא מבוססים על חומרים טבעיים לחלוטין המופקים מצמחים ומכילים את הסגולות הטבעיות של צמחים ופרחים אלו. ייצור מוצרי קוסמטיקה אורגניים – גם מוצרים אורגניים הפכו לטרנדיים בשנים האחרונות, הן בהקשר של תזונה אורגנית והן בהקשר של מוצרי קוסמטיקה המבוססים על חומרים אורגניים. מוצרים אלו עשויים מחומרים אורגניים לחלוטים ללא כל עיבוד של הצמחים מהם מייצרים אותם.

קצת על תהליך הפיתוח שלהם במעבדות קוסמטיקה

אפיון המוצר – שלב הראשון הוא הכרת הלקוח והדרישות הספציפיות שלו מהמוצר. לכל לקוח דרישות ייחודיות, בהתאם לצורך ולייעוד של המוצר, לדוגמה מוצר העשוי מחומרים טבעיים בלבד וחשוב לו שיהיה מרכיב מסוים כמו חמאת שיאה או שמן ארגן לדוגמה. בתהליך האפיון מתכננים חומרי הגלם השונים של המוצר. פיתוח המוצר במעבדות קוסמטיקה – לאחר שלב האפיון, המוצר מועבר למעבדות לייצור קוסמטיקה במטרה לפתח פורמולציות. מעבדות אלו מכילות מכשור מקצועי, אנשי מעבדה הטובים ביותר וכמובן חומרים מגוונים איתם רוקחים את מוצר הפרייבט לייבל. הגשה ללקוח – לאורך כל הדרך הלקוח שותף מלא לתהליך ומוצגות בפניו האופציות השונות על מנת שיוכל לבחון את מרקם המוצר, היעילות שלו, הריח ועוד. חשוב מאוד שהתהליך יהיה בשותפות מלאה, על מנת להפיק את המרב מכל שלב. כמו כן, בתהליך הצגת האופציות, הלקוח יקבל כמה וכמה אפשרויות עם חומרים שונים ועליו להשתמש במוצר על מנת לקבל חוות דעת מהצרכנים הפוטנציאלים שלו. עיצוב המוצר והלוגו וסיומו באריזה – לאחר סיום הפיתוח והצגת המוצר הסופי, נותר לעצב את המוצר באריזה המתאימה לאופי המותג וערכיו, כך שיראה מזמין, שיווקי וכזה שתואם לאופי שלו. מובן שיש צורך גם בלוגו ומיתוג אריזה מתאימה שתמשוך את תשומת הלב. לדוגמה אריזה בשפופרות, צנצנות או בקבוקים.

לעבוד עם חברה יצירתית ומקצועית

ביו דיירקט מחזיקה מעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה מהטובות ביותר ומתמחה בפיתוח פורמולות ייחודיות ומקוריות למוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל בהתאמה מלאה לדרישות הלקוח. ביו דיירקט היא בין המפעלים היצרניים הבודדים בעולם שלרשותה מעבדת מחקר ופיתוח מובילה – מעבדה העומדת בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.
חומרי גלם לקוסמטיקה חומרי גלם לקוסמטיקה - באילו חומרים משתמשים לפיתוח וייצור מוצרי קוסמטיקה?
תהליך ייצור מוצרי קוסמטיקה נעשה בשלבים ומתחיל משלב אפיון המוצר, פיתוחו במעבדות קוסמטיקה המעסיקות אנשי מעבדה ופורמולטורים שתפקידם לפתח את המוצר באמצעות חומרי גלם לקוסמטיקה הנפוצים ובטוחים לשימוש - עד להגעה למוצר הסופי. ישנם סוגים מגוונים של חומרי גלם בהם משתמשים לצורך רקיחת מוצרי הקוסמטיקה, חלקם מבוססים על חומרים כימיים, חומרים טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. לכל חומר גלם יש סגולות משלו, ולכן יש לרקוח ביצירתיות את המוצר עד להגעה למרקם המדויק. הנה כמה מחומרי גלם לקוסמטיקה בשימוש הנפוץ ביותר:

שמנים אתריים

שמנים אתריים נפוצים מאוד בקרמים שונים בעיקר לגוף ומופקים מחלקי הצמחים לדוגמה מהפרחים, השורשים, הענפים, הזרעים וכו׳. את המיצוי של שמנים אתריים מפיקים ממולקולות ריחניות עוצמתיות והם יעילים לטיפול בעור. לכל שמן אתרי יש רכיבים פעילים המקנים לו יתרונות וסגולות שונות, כאשר ישנם סוגים שונים של שמנים אתריים כמו שמן ברגמוט, אקליפטוס, אורן, גרניום עוד.

שמנים צמחיים

גם שמנים צמחיים נפוצים מאוד במוצרים קוסמטיים. הפופולריים בהם מיוצרים בכבישה קרה, הם עשירים בנוגדי חמצון ויעילים לטיפוח הגוף והעור בשל הריכוז הגבוה של החומרים הפעילים שיש בהם. שמנים אלו מיועדים לערבוב עם שמנים אתריים מרוכזים לצורך ארומה וכחומרי גלם לקוסמטיקה טבעית. ישנם סוגים שונים של שמנים צמחיים כמו שמן המפ, שמן דקל, ארגן, זרעי ענבים ועוד.

חומרי גלם אורגניים

גם חומרי גלם אורגניים נפוצים מאוד ומשמשים לקוסמטיקה טבעית. הם יכילו 100% חומרים טהורים ואיכותיים ולהם חומרים פעילים לייצור והכנה של מוצרי קוסמטיקה טבעיים כמו קרמים לגוף, לפנים, סירומים, קרמים טיפוליים ועוד. ישנם סוגים שונים של חומרי גלם אורגניים כמו שמן זרעי ענבים, שמן אגוז מקדמיה, שמן ארגן, המפ, מורינגה, שעוות דבורים, זרעי פטל ועוד.

סבונים

סבונים משמשים לייצור מוצרי רחצה שונים כמו סבן פנים, גוף, סבון לאזורים אינטימיים, שמפו לשיער ועוד. ישנם מגוון סוגי סבונים, חלקם  סבונים טבעיים, חלקם ללא SLS  וללא מלחים. את תחום זה ניתן לחלק לשניים: סבונים טבעיים לגמרי העשויים מחומרים אורגניים או טבעיים או כאלה שעשויים מחומרים כימיקליים שונים. לסבונים אלו ניתן להוסיף צמחי מרפא או שמנים נוספים ליצירת המרקם הרצוי.

חימר

חימר הוא אבקה חרסים ונחשב לחומר נפוץ מאוד בתחום הקוסמטיקה הטבעית. ניתן לשלב אותו במגוון רחב של מוצרי יופי כמו  במסכות של טיפולי פנים, כצבע לסבונים, למלחי אמבט ועוד. חימר ידוע בסגולותיו הרבים כמו הרחקת רעלים מהגוף ומהעור, הזנת העור בוויטמינים ובמינרלים ומותיר את העור חלק ונעים. ישנם סוגים שונים של חימרים כמו חימר ירוק, לבן, אדמת חוואר, ורוד, מרוקאי ועוד.

ויטמינים ומינרליים

ויטמינים ומינרלים נחשבים למרכיבים בסיסיים וחיוניים במוצרי קוסמטיקה ולהם יכולות נפלאות לריכוך העור, תכונות אנטי דלקתיות, נוגדי חימצון ועוד. בנוסף, לוויטמינים יש יכולת לחדור לעור ולעודד תהליכי התחדשות ואייג'ינג. לרוב משלבים אותם במוצרי קוסמטיקה יוקרתיים כמו קרמים לפנים, סירומים, קרם גוף, ידיים, רגליים ועוד. ישנם סוגים שונים של ויטמינים במרכיבים של מוצרים קוסמטיים, כאשר המוכר בהם הוא ויטמין E הידוע בסגולותיו כנוגד חמצון חזק, ומגן על תאי העור מפני רדיקלים חופשיים שהם תוצאה של זיהום סביבתי, שמש וסטרס.

תמציות ריח וטעם

תפקיד התמציות להעניק למוצר הקוסמטי ארומה, ולכן הן מגיעות כתמציות מרוכזות. חלק מהתמציות תהיינה טבעיות לגמרי ומבוססות על שמנים אתריים וחלקם על חומרים כימיים שונים. ניתן למצוא שפע של תמציות ריח וטעם כאשר הנפוצים הם: קוקוס, לבנדר, וניל, מאסק, אושן, טלק ועוד.

גרגירי פילינג

גרגרי פילינג נפוצים במוצרי פילינג שונים ובמוצרים קוסמטיים. מדובר על תערובות ייחודית שביכולתה להשיל מהעור את השכבה העליונה של התאים המתים, וכך ליצור שכבה חדשה, רעננה וחלקה יותר. לרוב נמצא את הגרגרים במוצרי קוסמטיקה המיועדים לטיפול בעור הפנים, אך הם נפוצים גם בתחליבי רחצה, סבוני פנים (נוזליים או מוצקים), מסכות פנים ועוד. ישנם גרגרי פילינג בגדלים שונים, חלקם עדינים וחלקם גסים. לסיכום, אלו רק חלק ממגוון חומרי הלם לקוסמטיקה בהם ביו דיירקט עושה שימוש בעת פיתוח מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל. ביו דיירקט מעמידה לרשותכם מעבדות קוסמטיקה מהטובות ביותר, ונחשבת לבין המפעלים היצרניים הבודדים בעולם שעומדת לרשותם מעבדת מחקר ופיתוח מובילה העומדת בכל התקנים הבינלאומיים ויכולת מקיפה לייצור מוצרי קוסמטיקה.