מהיכן מגיעים רעיונות ליצירת מוצרי קוסמטיקה חדשים?

Michal | 23/08/2022

מוצרי קוסמטיקה חדשים
הטרנד של ייצור מותגים פרטיים של מוצרי קוסמטיקה נמצא בשיאו, בעיקר בקרב משפיעניות רשת, קוסמטיקאיות או מעצבי שיער שרוצים להקפיץ את העסק שלהם צעד קדימה ולייצר ליין מוצרי קוסמטיקה חדשים עם מיתוג ייחודי משלהם. אבל מהיכן ניתן לקבל רעיונות לייצור מוצר קוסמטי חדש ומה חשוב לדעת בכל שלבי תהליך בחירת המוצר? אם גם אתם החלטתם לייצר מוצר קוסמטי חדש, דעו כי ממתינה לכם דרך מהנה, אך עם אתגר מרכזי - להגות רעיון למוצר חדש וייחודי. השוק מלא כבר במוצרים קוסמטיים, ולכן אם תרצו לייצר מוצר שיימכר ויהיה פופולרי עליכם להיות מקוריים ולחדש, מבחינת סוג המוצר, החומרים, המרכיבים והמטרות שלו, ואפילו מבחינת האריזה. אז רגע לפני שיוצאים לדרך, קחו בחשבון את כל הדברים הבאים:  

איך מתחילים להגות רעיון למוצר קוסמטי שלב אחר שלב?

סוג המוצרים והתאמתם לגוף

הדבר הראשון הוא בחירת סוג המוצר או המוצרים שתרצו לשווק. האם אלו קרמים לפנים, מוצרים לשיער, חומרים טיפוליים, איפור ועוד. חשוב מאוד לבחור בקו מוצרים אחיד יחסית או לפחות להתחיל בכמה מוצרים נושקים זה לזה כמו קרם פנים, סרום וקרם עיניים. הבחירה תאפשר לכם למכור מוצרים בסט וגם לא להתפזר. זכרו שתמיד אפשר לייצר בעתיד מוצרים משלימים נוספים.

החומרים והמרכיבים הפעילים במוצר

חשוב להבין שמוצרי קוסמטיקה הנמכרים אצל קוסמטיקאיות, מעצבי שיער או משפעני רשת שונים מהמוצרים הרגילים הנמכרים ברשתות הפארם, ולרוב הם כוללים חומרים פעילים ואיכותיים המביאים לתוצאות מצוינות והלקוחות יודעות ויודעים את זה. זו הסיבה שכדאי מאוד להשקיע בבחירת חומרים ומרכיבים איכותיים כמו תוספת של ויטמינים, קולגן, חומרים נוגדי חמצון לאנטי-אייג׳ינג, לחות גבוהה ועוד. המרכיבים הללו בסופו של דבר יסייעו לכם למכור את המוצר מהר יותר, לתת ללקוחות מוצר איכותי עם תוצאות מצוינות ולקוחות שחוזרים שוב ושוב לרכוש.

מטרות המוצר

חשבו מה המטרה של המוצר מהיבטים שונים כמו האם הוא נועד לנשים עם עור יבש, לנשים הסובלות מתופעה מסוימת כמו שיער ללא ברק, או סירום לשיער שעבר החלקה וכך הלאה. חשוב שהמטרה של המוצר תהיה ברורה מראש, הן לצורך תכנון מדוייק של המוצר והן לצורך השיווק שלו לאחר מכן.

המיתוג

לאחר שבחרתם את סוג המוצר, החומרים והמטרות, מגיע השלב המהנה יותר והוא המיתוג של המוצר. בשלב זה קוסמטיקאיות או מעצבי שיער מעדיפים להתחיל תהליך של מיתוג מחדש, אך אם הלוגו הקודם נראה טוב ואתם רוצים לשמור על אחידות כמובן שאפשר להישאר איתו. מיתוג כולל גם את עיצוב הבקבוק או הקופסה את המוצר עצמו, האריזה וגם את השקית שהלקוחות יקבלו בה את המוצר.

בחירת מעבדת קוסמטיקה שתהיה לצדכם

כחלק מתהליך של יצירת מוצר  קוסמטי חדש, עליכם לבחור מעבדת קוסמטיקה שתהיה לצדכם ותכין את המוצר. חשוב לבחור במעבדה מורשית עם כל האישורים שתוכל להכין לכם את המוצר המדויק על פי האפיון שלכם, כלומר לפי מטרת המוצר, סוג השימוש, הריח שתרצו וכך הלאה.

ולסיום, כמה טיפים להשראה ליצירת מוצרי קוסמטיקה חדשים:

לשלב טכנולוגיות

העולם הטכנולוגי מתקדם גם בתחום הקוסמטיקה, ולכן כדי שהמוצר שלכם יהיה פופולרי מומלץ שהוא ישלב טכנולוגיות חדשות, מה שיאפשר ללקוחות שלכם ליהנות מטכנולוגיה פורצת דרך עם תוצאות מצוינות.

השראה ממשפיעניות רשת

כדי לקבל השראה למוצרים, תוכלו לקחת השראות ממשפיעניות רשת ברשתות חברתיות ואינסטגרם בפרט, כך תוכלו לראות אילו מוצרים הן משווקות, את המיתוג שהן עושות, איך הן משווקות את המוצרים ובכלל לקבל השראה מצוינת למוצרים שלכם.

קחו השראה מצבעים או מקומות

עוד דרך לקבל השראה למוצר קוסמטי חדש הוא מצבעים, ממקומות, מאנשים ועוד. לדוגמה איזה צבע תרצו את המוצר שלכם או לקחת השראה ממקומות מסוימים בעולם ולייצר מוצרים בהשארת המקום הספציפי.

חשבו מה באמת חסר בשוק

חשבו על מוצר שחסר בשוק. לדוגמה, בשנים האחרונות מקובל ופופולרי מאד לגדל ולטפח זקנים, ולכן מעצבי שיער רבים החלו לייצר שמפו מיוחד לזקן וקו מוצרי טיפוח ייחודיים לזקנים. תוכלו תמיד לבדוק מה קורה בחו״ל ואילו מוצרים עובדים שם היטב ולנסות להתאים את המוצרים לקהל הישראלי.

טרנדים ומגמות

לפעמים כדאי ללכת על טרנדים ומגמות של מוצרים מסוימים. לדוגמה, היום טרנדי מאד לייצר מוצרים טבעיים או טבעוניים העשויים מחומרי גלם טבעיים לגמרי, כמו צמחי מרפא ושמנים אתריים. בשנים האחרונות יש ביקוש רב למוצרי קוסמטיקה טבעוניים, שאינם מכילים מרכיבים מן החי ולא נוסו על בעלי חיים, ולכן אם אתם בוחרים לפתח מוצרים כאלה אתם יכולים לעלות על הגל והם יכולים להימכר היטב.

רוצים גם לפתח מוצר קוסמטי חדש משלכם?

ביו דיירקט היא בין מפעלי ומעבדות הקוסמטיקה המובילים בישראל ובעולם ובעלי תקן בינלאומי של איכות ופעילות. ברשותה מעבדת מחקר ופיתוח מתקדמת בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, וכן צוות מומחים המלווים כל לקוח לאורך כל שלבי הפיתוח, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים הטובות ביותר שיצרו עבורכם מוצרי קוסמטיקה חדשים נפלאים ונמכרים.    
arrow חזור