מהו קולגן ומהם יתרונותיו לעור הפנים שלנו?

Mixer SEO | 12/07/2022

קולגן
קולגן הוא אחד המרכיבים הבולטים בקרמים ובתכשירים קוסמטיים שונים, ונראה שיותר ויותר חברות קוסמטיקה המייצרות קרמים ובפרט לעור הפנים - מבליטות את העובדה שהקרם שלהן מכיל קולגן. בואו נראה מה המהומה סביב המרכיב קולגן, מהו בכלל כחומר ומה היתרונות הבולטים שלו שהפכו אותו לכל כך מבוקש ופופולרי ברחבי העולם.

מה זה בכלל קולגן?

במילים פשוטות, קולגן הוא החלבון הנמצא באופן טבעי בגוף שלנו. הקולגן מהווה סביב 25% ל־35% מכלל החלבונים בגוף ונחשב למרכיב עיקרי ברקמות החיבור של הגוף, והגורם המעניק לחות וחיוניות לעור. הקולגן נמצא בעור, בעצמות, בשיער ובמקומות נוספים ומחבר בין סחוסים וגידים, ולכן הוא מרכיב חיוני מאוד. אולם, החל מגיל 20 הגוף מייצר פחות קולגן ומגיל 30 הוא מתחיל לאבד בין  1-1.5% קולגן מידי שנה כתוצאה משינויים הורמונליים. אז נכון שהקולגן קיים באופן טבעי בגוף שלנו, אך ככל שאנו מתבגרים הגוף מייצר פחות ופחות, מה שגורם להזדקנות העור והופעת קמטים, קמטוטים, מראה חסר חיוניות, עור יבש וכו׳. בנוסף, לא רק שהגוף מייצר פחות קולגן, אלאשעם הגיל, הגוף מאבד את הקולגן הקיים כתוצאה מחשיפה שאינה מבוקרת לשמש, כתוצאה מעישון, צריכה מוגזמת של סוכר, וכו׳. כל אלה כמובן משפיעים על האלסטיות של העור ומייצרים לנו קמטים בפנים.

ההשפעה של הקולגן על העור שלנו

קולגן הוא אחד החלבונים המשפעים ביותר על המראה שלנו, כיוון שהוא משפיע בעיקר על העור והופעת הקמטים, וכידוע כל אישה רוצה עור חלק, מתוח וחיוני בכל גיל. בנוסף קולגן משפיע גם על המראה של השיער שלנו ועל חוזק הציפורניים. אלה בהחלט המקומות שבהם כל אישה רוצה להיות מטופחת, אם זה פנים עם עור חלק ללא קמטים, מראה שיער עבה ומלא וציפורניים יפות וחזקות.

איך נוכל להחזיר את הקולגן שאבד?

על מנת להחזיר את הלחות שאבדה לעור שלנו ולעור הפנים בפרט, עלינו להחדיר לו קולגן טבעי, בדיוק את אותו החומר שהגוף מפסיק לייצר כבר בגילאי העשרים או שהוא מאבד לגמרי במהלך השנים. את הקולגן נוכל לצרוך במגוון תצורות כמו על ידי מריחת קרמים וסירומים לעור הפנים המכילים קולגן (פופולרי מאוד וקיים בהרבה קרמים), נוכל לצרוך קולגן כתוספות תזונה לבליעה ובמוצרי טיפוח שונים. חשוב להבין שחומר הקולגן אינו גמיש מבחינת המרכיבים שלו, אך יש לו חוזק של מתיחה, ולכן כאשר משלבים אותו בקרמים ותמרוקים שונים, מוסיפים לו מרכיבים נוספים אשר מאזנים אותו ומייצרים את הלחות שאנחנו רוציםץ לדוגמה מוסיפים לו אלסטין שהוא חלבון נוסף שתפקידו לתת גמישות לעור ולהתנגד לעיוותים.

היתרונות הבולטים בשילוב מרכיב קולגן בקרמים לטיפוח הפנים והעור:

קולגן מונע קמטים וקמטוטים בעור ובפנים בפרט

כפי שאמרנו, קולגן נמצא בגופנו באופן טבעי ותפקידו לשמור על האלסטיות של העור, ולכן מריחת קרמים המכילים קולגן טבעי מסייעים למנוע קמטוטים וקמטוטים באופן טבעי, בדיוק כפי שהקולגן מייצר בעודנו צעירים.

קולגן משפר פלאים את מראה העור שלנו

אם ידעתם או לא, כ-80% מהעור שלנו הוא קולגן, ולכן אם נתגבר את מאגרי הקולגן הקיימים בגוף נשפר פלאים את מראה העור העיף והחסר חיוניות שנוצר עקב ירידה בכמות הקולגן.

קולגן מייצר עור גמיש יותר

גם במקרה זה, בשל חוסר הייצור בקולגן, העור מאבד מהגמישות שלו, ולכן אם נעשה שימוש בקרמים המכילים קולגן ובעיקר קרמים וסירומים לעור הפנים המכילים גם אלסטין, נהנה מעור  גמיש, לח ובעל מראה בריא וחיוני.

קולגן תורם לחיזוק הציפורניים

הקולגן נחוץ על מנת לחזק את הציפורניים, ולכן צריכה של תוספים המכילים קולגן משפרים באופן משמעותי את נראות הציפורניים והחוזק שלהן, מה שהופך אותן ליפות וחזקות יותר מפני שבירה.

קולגן תורם לחיזוק השיער

בדומה לציפורניים, הקולגן נחוץ לבנייה וחיזוק זקיקי השיער והוא מסייע לו לצמוח בצורה בריאה, ולכן צריכת קולגן מחזקת את השיער, מונעת נשירה והופכת את השיער להרבה יותר בריא ועם מראה חיוני ומלא ברק.

קולגן תורם לעיבוי הסחוס

צריכת קולגן כתוסף תזונה בצורה עקבית, מסייעת לעיבוי הסחוס ומונעת שחיקה עתידית. נציין כי עובי הסחוס משפר באופן משמעותי את יכולת התנועה ומקל מאוד על דלקת פרקים. אגב, זו הסיבה שכיום ספורטאים רבים נוטלים קולגן כתוסף תזונה.

באילו מוצרים קוסמטיים נמצא הקולגן?

קולגן נפוץ מאוד בקרמים וסירומים המיועדים לעור הפנים, הרי כל אישה חולמת על עור חלק וחיוני, במיוחד כאשר העור מתבגר והגוף מייצר פחות קולגן טבעי, מה שגורם לעור הפנים לצנוח ולהיראות חסר חיוניות. מלבד זאת הקולגן נפוץ גם בבוסטרים, בתכשירים שונים לשיער ולציפורניים, כתוספי תזונה, בקרמים טיפוליים ועוד.

אם את מתלבטת אם לנסות מוצרי קוסמטיקה עם קולגן, תוכלי לעשות A/B טסטינג - כלומר, לנסות מוצר עם קולגן בצד אחד של הפנים ומוצר ללא החומר בצד השני, ולבחון את ההבדל לאחר כמה שבועות. מכיוון שקולגן הוא חומר הנמצא באופן טבעי בגופנו, לא סביר שתתעורר תגובה אלרגית אליו או רגישות כלשהי, ותוכלי להשתמש בו בבטחה. ברוב המקרים, תראי שיפור משמעותי במראה ותחושת עורך בעקבות השימוש במוצרי קוסמטיקה המכילים קולגן. תוכלי לפנות אלינו למידע נוסף בנושא באמצעות עמוד "יצירת קשר" שלנו.

אולי יעניין אותך גם - חומרי גלם לקוסמטיקה – באילו חומרים משתמשים לפיתוח וייצור מוצרי קוסמטיקה?

 

arrow חזור