היתרונות של חומר הגלם ויטמין סי לסוגיו בתמרוקים

Michal | 31/05/2022

ויטמין סי
ויטמין סי הוא אחד הוויטמינים הנפוצים במרכיבי חומרי הגלם בתמרוקים, תודות ליתרונות הרבים שלו, במיוחד לטיפוח, חידוש והגנה על עור הפנים. כאן מנינו את היתרונות של ויטמין סי כחלק מחומרי גלם להכנת תמרוקים. ויטמין סי חיוני לשמירה על הבריאות שלנו והוא מצוי ברוב הפירות, הירקות והנבטים אותם אנו אוכלים ביום יום. כידוע, מחסור בויטמין סי עשוי לגרום לאנמיה ולמחלות שונות, ולכן חשוב מאוד לצרוך אותו. אולם, ויטמין סי משמש כמרכיב חיוני בתמרוקים השונים בהם אנו משתמשים והוא רכיב המסייע בבניית קולגן, הנחוץ לעור הפנים המתבגר משנה לשנה. ויטמין סי מסייע גם בריפוי פצעים בפנים, מעניק הגנה מקסימלית מפני מצבים קיצוניים בעור, מותיר את העור מלא בלחות, מרגיע ומהווה נוגד חמצון המסייע בחידוש נוגדי החמצון.

בהיבט הקוסמטי, ויטמין סי מספק את היתרונות המופלאים הבאים:

נוגד חמצון

ויטמין סי הוא נוגד חמצון חזק, המאפשר לטפל ברדיקלים חופשיים והזדקנות העור הנגרמת עקב חשיפה לשמש, עישון והתבגרות טבעית של העור. זו הסיבה שהוא אידיאלי כחומר גלם לקרמים המשמשים להגנה על העור.

נוגד דלקת

העובדה שויטמין סי נוגד דלקות, מסייע לטפל בעור מגורה, אדמומי ופצעים בפנים שנוצרים עקב דלקות ומקרים נוספים.

לחות גבוהה

ויטמין סי מונע יובש בעור הפנים והגוף. מריחה יומיומית של קרם פנים או גוף תותיר את העור רך ונעים למגע, ואף עם הזמן הוא ישפר את המרקם שלו וימנע הופעה של קמטוטים בעור הפנים.

חידוש סיבי הקולגן

ויטמים סי מסייע למוצקות וגמישות העור, מכיוון שהוא מחדש את סיבי הקולגן הנמצא בשכבת העור האמצעית. קולגן הוא חלבון חיוני לגמישות ומוצקות העור, ולכן הוא מותיר את העור גמיש וחלק יותר. בנוסף, ויטמין סי מסייע לפיזור אחיד של המלנין שזהו תא המפריש צבען בגוון חום-שחור וגורם לפיגמנטציה. הפיזור האחיד של המלנין מונע ומטשטש כתמי פיגמנטציה בעור הפנים.

היתרונות של שימוש קבוע בתמרוקים המכילים ויטמין סי

מחקרים רבים הוכיחו כי שימוש חיצוני וקבוע בקרם פנים וסרום המכילים ויטמין סי, יעיל הרבה יותר לטיפול בעור הפנים ביחס לצריכה פנימית, כלומר ביחס לאכילת מזונות המכילים ויטמין סי. שימוש יומיומי בתמרוקים ישפרו לאורך זמן את מרקם עור הפנים וישמור על המראה הטבעי של העור.

באילו תמרוקים מומלץ לשלב ויטמין סי?

הדרך הטובה ביותר לשלב ויטמין סי היא בשגרת טיפוח יומיומית דרך קרמים וסרומים העשירים בויטמין C וגם בשילוב של ויטמין E. מדובר על שילוב יעיל מאוד בטיפול במגוון בעיות עור כמו נזקי שמש, עור יבש, עור חסר חיוניות וכו'.

שילוב ויטמין סי בסרומים – סרום הוא חומר מרוכז המעניק בוסט של לחות לעור הפנים ויעיל לצמצום קמטים בעור, מחזק את קרומי תאי העור, מגן על העור מפני נזקים סביבתיים ומותיר את העור רענן, ולכן הוא נהדר כתוספת לטיפוח העור בקרם פנים רגיל. שימוש יומיומי בסרום העשיר בוויטמין C ו- E  הוא האידיאלי ביותר, כיוון שסרום מכיל חומרים מרוכזים החודרים לעור ומזינים אותו בשלל תכונות מופלאות כמו נוגדי חמצון, מולקולות החודרת לשכבת העור העליונה (אפדרמיס) ועוד. כמובן שסרומים אלו מכילים חומרים נוספים כמו שמנים ארומטיים המסייעים יחד עם הויטמינים לחידוש תאי העור.

שילוב ויטמין סי בקרם פנים – גם בקרם פנים ויטמין סי נפוץ מאוד, בשל היתרונות המופלאים שלו להחדרת לחות לעור, מה שכל כך דרוש לעור שלנו בשל תנאי מזג האוויר המייבשים את עור הפנים.

שילוב ויטמין סי בג׳ל ניקוי לפנים – תפקידו של ג'ל ניקוי לפנים לרענן את העור ולהסיר את שכבות הלכלוך, האבק והאיפור המצטברים בפנים. מרכיבי צמחים יחד עם ויטמין סי מעשירים את העור בלחות גבוהה ומותירים אותו רענן ונקי למשך כמה שעות, ולכן הוא מומלץ מאוד כתוספת לתכשירי ניקוי לפנים.

תוספת בתכשירי בוסטר להבהרת עור הפנים – תכשירי בוסטר המיועדים להבהרת כתמי שמש והיפר-פיגמנטציה, לרוב ישלבו כ- 10% ויטמין סי, חומצות ושמנים טבעיים אשר יסייעו להבהרת כתמי שמש, יעודדו ייצור קולגן והאלסטין ויותירו את העור חלק ומלא בלחות.

מסכות להחדרת לחות – גם במסכות לפנים או מסכות בד משלבים ויטמין סי להחדרת לחות כפולה, להחייאת עור יבש וסדוק וטיפול בנזקי שמש.

כתוספת לתחליבי הגנה לשמש -  ויטמין סי תורם רבות להגנה מפני קרני שמש ומפני רדיקלים חופשיים, ולכן מריחת קרם המכיל ויטמין סי יעיל מאוד לשמירה על העור.

לסיכום, ויטמין סי מכיל מגוון רחב של יתרונות בריאותיים, הן כמאכל בפירות והן כמריחה בקרמים על העור, ועל עור הפנים בפרט. הוא מעשיר את העור בלחות, מגן עליו מפני רדיקליים חופשיים ומותיר את העור רענן ומלא חיים. שילוב של ויטמין סי עם ויטמין אי ושמנים ארומטיים הוא השילוב האידיאלי לעור.

 

אולי יעניין אתכם גם - קולגן ויתרונותיו

  Photo by Lukas: https://www.pexels.com/photo/photo-of-slices-of-kiwi-lime-and-orange-fruits-1414134/    

arrow חזור