כיצד מפתחים מוצרי פרייבט לייבל במעבדות קוסמטיקה?

Michal | 18/01/2022

מוצרי פרייבט לייבל
את החלום לייצר מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל מכירים מקרוב מותגים, רשתות ענק ואף עסקים קטנים המעוניינים לפתח מוצר קוסמטי משלהם. ייתכן והם מכירים את סוגי החומרים הדרושים לצורך פיתוח המוצר שלהם, וייתכן שיש בראשם רעיון מסוים והם מעוניינים להפוך אותו למציאותי. כאן נכנסות לתמונה מעבדות לפיתוח מוצרי קוסמטיקה המעורבות בתהליך עוד בשלב הרעיון ועד לתום הפיתוח והפיכתו למוצר מציאותי. שלבי הפיתוח נחשבים למורכבים ביותר, אך נראה כי דווקא השלב המקדים של אפיון ותכנון המרקם והחומרים ממנו יופק המוצר - הם קריטיים יותר. בין היתר, תהליכים אלה עוסקים בבניית תמהיל שיאפשר להגיע לתוצאה המדויקת והרצויה ביותר ללקוח, ממש מהפיתוח ועד לאריזה, המיתוג והשיווק.

מהו מוצר קוסמטי פרייבט לייבל?

פרייבט לייבל הוא ליין מוצרים ייחודי הנרקם באופן אישי ללקוח, הן מבחינת תרכובת החומרים, הריח, הפעולות הסגוליות שלו וכו׳. מדובר בתהליך יחסית ארוך של שלבים עליהם נפרט בהמשך ובסופו יוצג ללקוח המוצר עד שיהיה ראוי למכירה ויוצג במדפי הפארם או בחנות הפרטית של הלקוח. ישנם סוגים אינסופיים של חומרים המשמשים לפיתוח מוצרים קוסמטיים כמו חומרים כימיים, טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. הפיתוח עצמו נעשה במעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה המתמחות בתחום ומחזיקות באנשי מעבדה, רוקחים ופורמולטרים שתפקידם ללוות את הלקוח את כל ההליך מתחילתו ועד סופו.

קהלי היעד של מוצרי פרייבט לייבל

פיתוח מוצרי פרייבט לייבל יכולים להיות לקהלים שונים, החל מרשתות ענק המעוניינות להשיק ליין מוצרים חדש לגמרי, חברות קוסמטיקה המעוניינות לפתח מוצרים חדשים וכך הלאה. קהל נוסף של מוצרי פרייבט לייבל הוא עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים כמו מטפלים בשיטות עיסוי שונות המעוניינים לפתח ליין מוצרים, קוסמטיקאיות ומכוני יופי וכך הלאה. למעשה, כל מי שמעוניין ליצור לעצמו ליין מוצרים קוסמטיים הנושאים את שמו או את המיתוג שלו, יוכל לעשות זאת באמצעות מעבדות לייצור קוסמטיקה המנגישות את התהליך מלא.

הסוגים הנפוצים של מוצרי פרייבט לייבל

ישנם סוגים שונים של מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל, כאשר ניתן לחלק את הסוגים הנפוצים לכמה קבוצות עיקריות: ייצור מוצרי קוסמטיקה מוכרים – מדובר על מוצרי קוסמטיקה שכולנו מכירים העוברים תהליכים כימיים שונים, לדוגמה קרם גוף, קרם ידיים, מסכות לשיער, שמפו ומרכך, סירומים, קרם פנים ועוד. ייצור מוצרי קוסמטיקה טבעית – מדובר על תחום המתפתח פלאים בשנים האחרונות ונחשב למבוקש ורווחי. מוצרי קוסמטיקה טבעית אינם עוברים תהליכים כימיים, אלא מבוססים על חומרים טבעיים לחלוטין המופקים מצמחים ומכילים את הסגולות הטבעיות של צמחים ופרחים אלו. ייצור מוצרי קוסמטיקה אורגניים – גם מוצרים אורגניים הפכו לטרנדיים בשנים האחרונות, הן בהקשר של תזונה אורגנית והן בהקשר של מוצרי קוסמטיקה המבוססים על חומרים אורגניים. מוצרים אלו עשויים מחומרים אורגניים לחלוטים ללא כל עיבוד של הצמחים מהם מייצרים אותם.

קצת על תהליך הפיתוח שלהם במעבדות קוסמטיקה

אפיון המוצר – שלב הראשון הוא הכרת הלקוח והדרישות הספציפיות שלו מהמוצר. לכל לקוח דרישות ייחודיות, בהתאם לצורך ולייעוד של המוצר, לדוגמה מוצר העשוי מחומרים טבעיים בלבד וחשוב לו שיהיה מרכיב מסוים כמו חמאת שיאה או שמן ארגן לדוגמה. בתהליך האפיון מתכננים חומרי הגלם השונים של המוצר. פיתוח המוצר במעבדות קוסמטיקה – לאחר שלב האפיון, המוצר מועבר למעבדות לייצור קוסמטיקה במטרה לפתח פורמולציות. מעבדות אלו מכילות מכשור מקצועי, אנשי מעבדה הטובים ביותר וכמובן חומרים מגוונים איתם רוקחים את מוצר הפרייבט לייבל. הגשה ללקוח – לאורך כל הדרך הלקוח שותף מלא לתהליך ומוצגות בפניו האופציות השונות על מנת שיוכל לבחון את מרקם המוצר, היעילות שלו, הריח ועוד. חשוב מאוד שהתהליך יהיה בשותפות מלאה, על מנת להפיק את המרב מכל שלב. כמו כן, בתהליך הצגת האופציות, הלקוח יקבל כמה וכמה אפשרויות עם חומרים שונים ועליו להשתמש במוצר על מנת לקבל חוות דעת מהצרכנים הפוטנציאלים שלו. עיצוב המוצר והלוגו וסיומו באריזה – לאחר סיום הפיתוח והצגת המוצר הסופי, נותר לעצב את המוצר באריזה המתאימה לאופי המותג וערכיו, כך שיראה מזמין, שיווקי וכזה שתואם לאופי שלו. מובן שיש צורך גם בלוגו ומיתוג אריזה מתאימה שתמשוך את תשומת הלב. לדוגמה אריזה בשפופרות, צנצנות או בקבוקים.

לעבוד עם חברה יצירתית ומקצועית

ביו דיירקט מחזיקה מעבדות לייצור מוצרי קוסמטיקה מהטובות ביותר ומתמחה בפיתוח פורמולות ייחודיות ומקוריות למוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל בהתאמה מלאה לדרישות הלקוח. ביו דיירקט היא בין המפעלים היצרניים הבודדים בעולם שלרשותה מעבדת מחקר ופיתוח מובילה – מעבדה העומדת בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר.
arrow חזור