חומרי גלם לקוסמטיקה – באילו חומרים משתמשים לפיתוח וייצור מוצרי קוסמטיקה?

Michal | 11/01/2022

חומרי גלם לקוסמטיקה
תהליך ייצור מוצרי קוסמטיקה נעשה בשלבים ומתחיל משלב אפיון המוצר, פיתוחו במעבדות קוסמטיקה המעסיקות אנשי מעבדה ופורמולטורים שתפקידם לפתח את המוצר באמצעות חומרי גלם לקוסמטיקה הנפוצים ובטוחים לשימוש - עד להגעה למוצר הסופי. ישנם סוגים מגוונים של חומרי גלם בהם משתמשים לצורך רקיחת מוצרי הקוסמטיקה, חלקם מבוססים על חומרים כימיים, חומרים טבעיים, אורגניים, צמחים, שמנים ועוד אחרים. לכל חומר גלם יש סגולות משלו, ולכן יש לרקוח ביצירתיות את המוצר עד להגעה למרקם המדויק. הנה כמה מחומרי גלם לקוסמטיקה בשימוש הנפוץ ביותר:

שמנים אתריים

שמנים אתריים נפוצים מאוד בקרמים שונים בעיקר לגוף ומופקים מחלקי הצמחים לדוגמה מהפרחים, השורשים, הענפים, הזרעים וכו׳. את המיצוי של שמנים אתריים מפיקים ממולקולות ריחניות עוצמתיות והם יעילים לטיפול בעור. לכל שמן אתרי יש רכיבים פעילים המקנים לו יתרונות וסגולות שונות, כאשר ישנם סוגים שונים של שמנים אתריים כמו שמן ברגמוט, אקליפטוס, אורן, גרניום עוד.

שמנים צמחיים

גם שמנים צמחיים נפוצים מאוד במוצרים קוסמטיים. הפופולריים בהם מיוצרים בכבישה קרה, הם עשירים בנוגדי חמצון ויעילים לטיפוח הגוף והעור בשל הריכוז הגבוה של החומרים הפעילים שיש בהם. שמנים אלו מיועדים לערבוב עם שמנים אתריים מרוכזים לצורך ארומה וכחומרי גלם לקוסמטיקה טבעית. ישנם סוגים שונים של שמנים צמחיים כמו שמן המפ, שמן דקל, ארגן, זרעי ענבים ועוד.

חומרי גלם אורגניים

גם חומרי גלם אורגניים נפוצים מאוד ומשמשים לקוסמטיקה טבעית. הם יכילו 100% חומרים טהורים ואיכותיים ולהם חומרים פעילים לייצור והכנה של מוצרי קוסמטיקה טבעיים כמו קרמים לגוף, לפנים, סירומים, קרמים טיפוליים ועוד. ישנם סוגים שונים של חומרי גלם אורגניים כמו שמן זרעי ענבים, שמן אגוז מקדמיה, שמן ארגן, המפ, מורינגה, שעוות דבורים, זרעי פטל ועוד.

סבונים

סבונים משמשים לייצור מוצרי רחצה שונים כמו סבן פנים, גוף, סבון לאזורים אינטימיים, שמפו לשיער ועוד. ישנם מגוון סוגי סבונים, חלקם  סבונים טבעיים, חלקם ללא SLS  וללא מלחים. את תחום זה ניתן לחלק לשניים: סבונים טבעיים לגמרי העשויים מחומרים אורגניים או טבעיים או כאלה שעשויים מחומרים כימיקליים שונים. לסבונים אלו ניתן להוסיף צמחי מרפא או שמנים נוספים ליצירת המרקם הרצוי.

חימר

חימר הוא אבקה חרסים ונחשב לחומר נפוץ מאוד בתחום הקוסמטיקה הטבעית. ניתן לשלב אותו במגוון רחב של מוצרי יופי כמו  במסכות של טיפולי פנים, כצבע לסבונים, למלחי אמבט ועוד. חימר ידוע בסגולותיו הרבים כמו הרחקת רעלים מהגוף ומהעור, הזנת העור בוויטמינים ובמינרלים ומותיר את העור חלק ונעים. ישנם סוגים שונים של חימרים כמו חימר ירוק, לבן, אדמת חוואר, ורוד, מרוקאי ועוד.

ויטמינים ומינרליים

ויטמינים ומינרלים נחשבים למרכיבים בסיסיים וחיוניים במוצרי קוסמטיקה ולהם יכולות נפלאות לריכוך העור, תכונות אנטי דלקתיות, נוגדי חימצון ועוד. בנוסף, לוויטמינים יש יכולת לחדור לעור ולעודד תהליכי התחדשות ואייג'ינג. לרוב משלבים אותם במוצרי קוסמטיקה יוקרתיים כמו קרמים לפנים, סירומים, קרם גוף, ידיים, רגליים ועוד. ישנם סוגים שונים של ויטמינים במרכיבים של מוצרים קוסמטיים, כאשר המוכר בהם הוא ויטמין E הידוע בסגולותיו כנוגד חמצון חזק, ומגן על תאי העור מפני רדיקלים חופשיים שהם תוצאה של זיהום סביבתי, שמש וסטרס.

תמציות ריח וטעם

תפקיד התמציות להעניק למוצר הקוסמטי ארומה, ולכן הן מגיעות כתמציות מרוכזות. חלק מהתמציות תהיינה טבעיות לגמרי ומבוססות על שמנים אתריים וחלקם על חומרים כימיים שונים. ניתן למצוא שפע של תמציות ריח וטעם כאשר הנפוצים הם: קוקוס, לבנדר, וניל, מאסק, אושן, טלק ועוד.

גרגירי פילינג

גרגרי פילינג נפוצים במוצרי פילינג שונים ובמוצרים קוסמטיים. מדובר על תערובות ייחודית שביכולתה להשיל מהעור את השכבה העליונה של התאים המתים, וכך ליצור שכבה חדשה, רעננה וחלקה יותר. לרוב נמצא את הגרגרים במוצרי קוסמטיקה המיועדים לטיפול בעור הפנים, אך הם נפוצים גם בתחליבי רחצה, סבוני פנים (נוזליים או מוצקים), מסכות פנים ועוד. ישנם גרגרי פילינג בגדלים שונים, חלקם עדינים וחלקם גסים. לסיכום, אלו רק חלק ממגוון חומרי הלם לקוסמטיקה בהם ביו דיירקט עושה שימוש בעת פיתוח מוצרי קוסמטיקה פרייבט לייבל. ביו דיירקט מעמידה לרשותכם מעבדות קוסמטיקה מהטובות ביותר, ונחשבת לבין המפעלים היצרניים הבודדים בעולם שעומדת לרשותם מעבדת מחקר ופיתוח מובילה העומדת בכל התקנים הבינלאומיים ויכולת מקיפה לייצור מוצרי קוסמטיקה.    
arrow חזור