ייצור תמרוקים – מהם התקנים והסטנדרטים המחייבים את היצרנים?

Michal | 25/01/2022

ייצור תמרוקים
עולם מוצרי הקוסמטיקה מגלגל מיליארדי שקלים בשנה, ונראה כי ענף זה נחשב לחזקים בעולם. עם זאת, על מנת לספק ללקוחות איכות גבוהה ומוצרים אמינים, ישנם סטנדרטים ותקנים המחייבים את היצרנים לעמוד בהם על מנת לקבל תו תקן למוצר. התקנים והסטנדרטים הקיימים בעולם ייצור תמרוקים נועדו למנוע שיווק מוצרים שאינם איכותיים לצרכנים, שהרי יש צורך בפיקוח, במיוחד כאשר מדובר על מוצרים בהם משתמשים על עור הגוף או הפנים ולעיתים גם על אזורים רגישים בעור. חשוב להבין שמוצר שאינו עומד בתקנים הנדרשים עליהם נפרט בהמשך, יכול לגרום לנזקים לעור, לעיתים נזקים מידיים ולעיתים נזקים לטווח הארוך.

מהו רישוי תמרוקים?

׳רישוי תמרוק׳ הוא תהליך אותו עובר מוצר קוסמטי על מנת לקבל רישיון לצורך שיווק, יבוא, או ייצור תמרוק בישראל. ישנם תמרוקים רגילים המוכרים לנו כמוצר המגיע לשימוש חיצוני על העור שכולנו מכירים כדוגמת קרם ידיים, קרם פנים, בשמים, איפור וכו׳. ישנם מוצרים שהם ייעודיים, כלומר מוצרים שאינם רגילים כמו מוצרים להבהרת העור, מוצרים היפו אלרגניים, חומרים לקשקשים, למניעת הזדקנות, מוצרים המגיעים במגע עם חלל הפה, איברים אינטימיים וכו׳. השוני ביניהם הוא ההליך בקבלת הרישיון. על מנת לקבל רישיון שכזה, יש להגיש בקשה לקבלת רישיון לתמרוק הכולל הגשת מסמכים וטפסים על פי סוג התמרוק. בין היתר, יש לפרט את מטרת השימוש במוצר, החומרים ממנו הוא עשוי ואזהרות שימוש.

תנאי ייצור נאותים של ייצור מוצרי קוסמטיקה

מדובר על תקן ISO 22716:2007 קוסמטיקה העוסק בתנאי הייצור של המוצרים בהתאם לדרישות התקן. נציין כי תקן זה הוא אימוץ של התקן הבין-לאומי ISO22716 שאושר כתקן ישראלי. על פי משרד הבריאות, על מוצרים קוסמטיים לעמוד בתקן זה על מנת לקבל רישיון עסק למפעל של תמרוקים. תקן זה נועד להבטיח את איכות מוצרי הקוסמטיקה בישראל, כך שצרכנים ייהנו ממוצרים אמינים ואיכותיים. התקנות של תקן ISO 22716:2007 מתבססות על הרגולציה האירופאית המתקדמת המאשרת כי העבודה במעבדה לייצור המוצרים היא בתנאים נאותים. מעבר לכך, הוא מאשר שאכן המוצר מתאים לתנאים השונים והמוגדרים, על מנת לצמצם תלונות מלקוחות והחזרת מוצרים שאינם תואמים לייעודם. כמו כן, עמידה בתקן תקל על שיווק המוצרים ברחבי העולם ובפרט במדינות הארגון הלאומי (ICCR) הדורשות עמידה בתקן זה.

דרישות התקן לשם ייצור תמרוקים

התקן ISO 22716:2007 מפרט מהם התנאים בהם על יצרני תמרוקים לעמוד, כולל תנאי היצור של התמרוקים שעליהם להיות נאותים. בנוסף, התקן בוחן את כל שלבי ייצור המוצר הקוסמטי החל מבחינת חומרי הגלם ממנו המוצר מורכב, את תהליך הייצור של המוצר, האחסון שלו, האריזה ובקרת התהליכים השונים. בנוסף התקן בודק גם את התשתיות הדרושות לצורך ייצור ושינוע המוצר ומבצע מבדק פנימי על מנת לאשר את המוצר.

הגשת בקשה לקבלת רישיון תמרוקים

על מנת לקבל רישיון של משרד הבריאות לצורך ייצור מוצרי קוסמטיקה, מלבד הגשת הטפסים והחומרים שעליהם דיברו, יש צורך בהגשת הדברים הבאים:
  • יש להביא את רשימת המרכיבים ממנו עשוי המוצר הקוסמטי.
  • יש להביא דגימה מהמוצר שעבורו מבוקש הרישיון.
  • להביא דוגמה למיכל ולתוויות.
  • תוצאות בדיקה של המוצר שנערכה במעבדה מוכרת.
  • יש לספק מסמכים המוכיחים כי התמרוק מיועד למטרה שלו.
  • יש לשלם אגרה.
  חברת ביו דיירקט מתמחה בייצור מוצרי קוסמטיקה ומקפידה לעבוד על פי התקנים המחמירים ביותר. לחברה את כל האישורים הנחוצים על-ידי משרד הבריאות הישראלי ומחזיקה בתקן הבטחת איכות  GMP – ISO 22716. בנוסף, החברה פועלת תחת הסמכה של מכון התקנים הישראלי ואף נושאת בתו תקן הזהב – זאת לצד תקני האיכות הבינלאומיים המחמירים ביותר. במפעלי החברה מתקיימים נהלי בקרה ומעקב שוטפים, בכל אחד ואחד מהליכי העבודה בדרך ליצירת מותג קוסמטיקה פרטי מושלם ואיכותי משלכם.    
arrow חזור